ברכה אחרונה תוך כוונה לפטור רק מאכל מסויים

שאלה:

בס"ד
אדם שאכל לצורך העניין חביתה ולפניו היה משקה שהכל ובירך שהכל על החביתה וכיוון לפטור את המשקה וכמובן שלפי ההלכה המשקה נפטר בברכת שהכל על החביתה.
לאחר מכן שסיים את החביתה בירך בורא נפשות אבל דעתו הייתה לפטור רק את החביתה כיוון שהוא רוצה להמשיך ולשתות מהמשקה.
השאלה האם בגלל שהמשקה נפטר בברכת החביתה א"כ הברכה האחרונה תחול גם עליו וממילא יצטרך לברך על המשקה שוב שהכל או שאין קשר בין הדברים ולמרות שנפטר בברכת החביתה מ"מ כיוון שכיוון שהברכה האחרונה תפטור רק את החביתה יכול להמשיך ולשתות את המשקה.
תודה

תשובה:

שלום וברכה

זה שהמשקה נפטר בברכת החביתה ברכה ראשונה אינו רלוונטי לענין, אבל כיון שהברכה המתאימה לו היא גם כן בורא נפשות, זה עצמו סיבה לדעת הרבה פוסקים שלא ניתן לכוין שהברכה לא תחול עליו.

מקורות:

הארכתי בענין זה כאן בהרחבה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. שלום לכבוד הרבנים
    יוצא אם כך שאדם שאוכל חביתה ושתה מים קרים ביום חם מאוד ורוצה להספיק לברך ברכה אחרונה על המים כדי לא להפסיד את שיעור העיכול (שבימים חמים בקלות יכול להיות שוב צמא מהר ומפסיד אם לא מברך סמוך לסיום השתיה) יצטרך לברך שוב שהכל על חביתה שכבר התחיל ונמצא בעיצומה של האכילה…

  2. זה שאדם מרגיש יובש או צמא אינו אומר שעבר שיעור עיכול של השתייה, עדיין הוא נהנה, רק הפה יבש, אחרי חצי שעה זה כבר משהו אחר…

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל