לתרומות לחץ כאן

תשלום למטפלת אחרי שעזבנו

שאלה:

שלום. עברנו דירה חודשים לפני סוף השנה, ודיברנו עם מטפלת בשכונתנו החדשה להכניס אליה את הילד עד סוף שנה.
היא אמרה שנעשה שבוע ניסיון והסתגלות, לאחר שבוע היא אמרה שאמנם קשה לו אבל היא מאמינה ומקווה שזה בגלל שזה בהתחלה אבל בהמשך יהיה לו טוב והכל בסדר.
ואכן שלחנו את הילד, והוא לא התרגל.. ניסינו ביחד איתה לעשות כל מיני דברים שיהיה לו טוב.. ולא הצליח, הילד היה בוכה שם לפעמים ימים שלמים מהרגע שהגענו עד שבאנו לקחת אותו.. ולפעמים שעות רבות..
לאחר חודש החלטנו שמסכן הילד, והוא סובל ממש.. וא"א להמשיך לשלוח אותו, והמטפלת הסכימה איתנו שהוא סובל שם ולא טוב לו, ואם זה היה הילד שלה הייתה מוציאה אותו משם מזמן.. אבל היא דורשת שנשלם לה תשלום עד סוף שנה כי אמרנו שהוא יבוא אליה עד סוף שנה.
יש לציין שהכל היה בע"פ ולא בכתב.
וטענתינו שא"א לשלוח את הילד למטפלת, המטרה היא שהיא תשמור עליו ויהיה לו טוב אצלה, אבל בפועל הוא רק סובל ובוכה. ולכן למרות שהיינו רוצים להמשיך לשלוח אותו הדבר אינו אפשרי, ואינו בעיה שלנו.. ולכן איננו צריכים לשלם על החודש הנוסף שהוא לא יהיה אצלה .
תודה מראש..

תשובה:

שלום וברכה,

יש לשלם עד חודש שאחרי העזיבה. דהיינו כל התקופה שהילד היה בגן, וחודש נוסף.

בהצלחה.

מקורות:

לפי הלכה אם רשם לגן והגננת התחילה את העבודה, לא ניתן לבטל ואם ההורים מבטלים חייבים לשלם עד סוף השנה, כדין שוכר פועל ליום שלם והסתיימה עבודתו באמצע החודש שצריך לשלם לו עבור כל היום, כמבואר בשו"ע חו"מ סימן שלה סעיף א. אולם במטפלות וגננות שמצוי שעוזבים באמצע שנה בגלל סיבות שונות – הילד לא מתאים לגן, עוברים דירה ועוד, לכן מקובל שיש זכות לבטל באמצע שנה, ולשלם עבור חודש נוסף מעת העזיבה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל