שאלה:
כבוד הרב שלום. בבראשית ב כתוב שביום השביעי השם סיים את מלאכת הבריאה.
רש"י אומר שהפסוק מדגיש לנו שהקב"ה סיים את הבריאה בערב שבת על הדקה שנסתיימה השבת כי הוא הקב"ה ויודע מתי נכנסת השבת ואילו האדם אינו יודע ומוסיף על שם כך קודש לחול.
היות ובימינו יש שעונים ואף שעונים אטומים אשר מדייקים על השניה האם זה אומר שלא צריך להוסיף קודש לחול או לחילופין לקצרו?
תשובה:
לעולם אין קשר בין טעם המצוה למקרה ספציפי של אדם כזה או אחר, כיון שהאדם מטבעו אינו יודע לדייק, חייבה התורה או חז"ל [ראה בבית יוסף סי' רסא מחלוקת הראשונים בזה] תוספת שבת, ממילא גם אם יש אדם מסויים שיכול לדייק יותר עדיין הוא בכלל המצוה הכללית שנאמרה לכולם.