לתרומות לחץ כאן

איך לחלק תשלום חשבון מים בדירה שכורה

שאלה:

יש לי דירה שמחוברת אליה יחידת דיור, אני משכיר את הדירה למשפחה אחת, ואת יחידת הדיור למשפחה אחרת, הסיכום היה שהם משלמים את החשבונות של החשמל מים ארנונה וכו', [שמתי ליחידה מונה נפרד והם מחשבנים ביניהם כמה כל אחד צריך לשלם]. הדירה והיחידה נחשבים כדירה אחת, ולכן בצריכת המים הם מקבלים מחיר מוזל רק כמנין הנפשות שבדירה הגדולה, השאלה היא מי צריך לשלם את החריגה מהמחיר המוזל.

תשובה:

שלום וברכה,

הדרך הראויה ביותר שכל התשלום של המים יחולק לפי מספר הקו"ב שכל אחד ישתמש. וכך כולם מתחלקים במחיר הנמוך ובמחיר החריגה. [פירוש: שהחשבון מים בכללותו יחולק לפי הקו"ב מים שכל אחד השתמש].

בהצלחה.

נימוקים:

שאלה זו נשאלת גם בכל משכיר שגר בדירה גדולה ויש לו תוספת של יח"ד להשכרה, ויש להם מונה, והחשבון מים הוא משותף. יש שוכרים שפירסמו שמגיע להם המחיר של הצריכה הנמוכה. אולם אין דבריהם נכונים וכמו שיבואר.

חשבון המים רשום על שמו של המשכיר או על שמו של המשכיר של הדירה הגדולה, ולכן נחשב שהמשכיר קונה את המים ומוכר לשוכר. ולפ"ז אין מקום למה ששוכרים דורשים שכל המחיר הנמוך יהיה עבור השוכרים, כיון שזכותו לקבוע שהמחיר הנמוך יהיה עבור המשכיר. ואדרבה יוכל המשכיר לדרוש מהשוכר שהמחיר של השוכר יהיה לפי המחיר היקר של המים, כיון שזכותו למכור את המים במחיר היקר שנדרש, ולא חייב לספק את המים במחיר הזול. אבל מן הראוי שכל החשבון יחולק לפי הקו"ב שכל אחד השתמש ובכך כל אחד יקבל את כל סוגי התעריפים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל