רואה מחמת תשמיש

שאלה:

אשה שראתה פעם אחת מחמת תשמיש מבואר בגמרא נדה ס"ו א' שמשמשת ג"פ עם אותו בעל, וכתבו הש"ך והט"ז בסימן קפ"ז ס"א שהג"פ כוללים את הפעם הראשונה, וכן מבואר מדברי הרמב"ם, וכבר השיגום הרבה אחרונים שמדברי הראב"ד בבעלי הנפש מבואר להדיא אחרת וכפיש"כ הש"ך בסימן קפ"ו ס"ב, ונאמרו כמה ביאורים במחלוקתם, ובתורת השלמים כתב דהרמב"ם לשיטתו שבודקים תמיד קודם תשמיש, א"כ כיון שבדקה קודם תשמיש ואחר תשמיש מצאה, פעם ראשונה נחשבת ממניין הרמ"ת הואיל וודאי מחמת תשמיש ראתה, והראב"ד לשיטתו שלא בודקים, א"כ פעם ראשונה תלינן שהדם היה מלפני כן ואין ראיה שמחמת התשמיש בא, א"כ אינו מכלל הג"פ, ותימה על הש"ך שסתר שיטתו, מ"מ שאלתי כיצד מורים להלכה בנשי דידן שנוהגות שלא בודקות כלל אף באשה שאין לה וסת אם פעם ראשונה אינה מן המניין כדברי הראב"ד או לא?

תשובה:

פעם ראשונה אינה מן המנין כפי שהסברת יפה. חשוב לציין שתופעה זו אינה מצויה וידועה כיום. מה שקורה לפעמים דימום בעת תשמיש זה בדרך כלל פציעה בנרתיק מחמת בעיה של עור רגיש במיוחד וכדומה [מה שמצריך כמובן בדיקת אחות, אבל זה לא רואה מחמת תשמיש].

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל