נטילת ידים במי ים מלוחים

שאלה:

שלום לרבנים האם מותר. ליטול ידים ממי הים למרות שהם מלוחים? 2 האם נכון לומר שהרמבם פוסק נגד בבלי 3 מה הכונה שאיסור דרבנן זה איסור חפצא ולא גברא ( מקוה שלא מתבלבל)? 4 האם נכון שי מי שסובר שביטול ברוב זה 67 ממאה ולא 51 והאם יש ענין להחמיר? 5 מהרשא כותב הרבה פעמים ויש לישב אני לא מבין אז למה הוא לא ישב בפעול יש לכך הסבר? תודה רבה

תשובה:

שלום וברכה

1. הפוסקים נחלקו לגבי מי ים שניתן למתק אותם על ידי הרתחה, האם הם כשרים לנטילה קודם שמיתקן, השו"ע הרב קס יב וחיי אדם כלל לט פוסלים, ואילו המחצית השקל ופרי מגדים בסי' קנט למדו בדעת המגן אברהם שהם כשרים, וראה כף החיים סי' קס ס"ק מב שבשעת הדחק ממש יש לסמוך על המקילים. 2. יתכן שפוסק כירושלמי, תן נושא ונבדוק. 3. השאלה מה הדבר הנאסר, האם הוטל איסור על האדם שלא לעשות מעשה מסויים, או שאסרו חפץ מסויים לתשמיש מסויים. הנתיבות המשפט חו"מ רלד כותב שאיסורי תורה הם איסורי חפצא ואיסורי דרבנן איסורי גברא. הנפקא מינה היא לענין אם ניתן להחיל על זה גם איסור נדר שהוא תמיד בחפצא. 4. אינני יודע למה כוונתך. יש דברים שנאמר בהם שיהיה רוב הניכר אבל ככלל רוב זה 51%. 5. הישוב דחוק והקושיא יותר טובה להבנה מהתשובה, ותן לחכם ויחכם עוד…

יום נעים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל