לתרומות לחץ כאן

ערעור על פס"ד בורר

שאלה:

איך מערערים על פס"ד בורר שטעה בבירור בפסק?
ייצגתי תובע בהשלמת פיצויי פיטורין המגיעים לו מעבר למה שבקופה תמורת 20 אחוז ממה שיקבל, לאחר שניהלתי משא ומתן הגענו לפשרה על סך 170.000 וחתמנו עליה אני והתובע וכן צדדי הנתבע, המנכ"ל ומנהל שכר. לאחר מכן טענתי שסכום הפשרה מקורו בטעות והמשכנו במשא ומתן, עד שהגיע שליח מטעם הנתבע ואמר שאפשר לגמור בפשרה בסכום 200.000 אלא מאי?- פתאום התובע ירד מתביעתו בטענה שהמעסיק יחזיר אותו בשנה הבאה לעבודה לעוד שנה עד לגיל הפנסייה.
הבורר פסק שכיון שהמרשה לא נהנה בפועל וכן חזרתו מהסכם הפשרה אינה שרירותית הרי שלא מגיע לי כמייצג את ה 20% שלי!
ולאחר שבדקתי בחוש"מ סימן סוף של"ה בנתיבות ס"ק ג' ראיתי שהוא כן חייב לשלם לי!
וכן הצגתי את השאלה בפני הרב רוזנברג אב"ד – בי"ד ר' נסים, ותשובתו היתה שעל ההסכם פשרה הראשון שנחתם ודאי מגיע לי ועל ההסכם השני, שאמור היה להחתם -צריך עיון בתשובות.

תשובה:

שלום וברכה,

ברצוני להוסיף על מה שכתבת שאם הנתבע מחל על הפשרה בתמורה שיחזירו אותו לעבודה, אין זה דומה רק לשו"ע שהזכרת ששכר פועל להביא תפוחים לחולה והחולה מת שחייב לשלם, אלא הרבה יותר מכך, כיון שהנתבע נהנה מהפעולה שבזכות הפעולה שלך שהוספת בפשרה החזירו אותו לעבודה, ומה לי אם קיבל את המעות או עבודה אחרת. ולכן הרי זו סיבה גדולה יותר שתקבל את האחוזים שהתנו.

יש לציין את הדברים בפני הבוררים שפסקו לך. יתכן והם לא יקבלו את הדברים, ולא בגלל שהם טועים כפי שהזכרת בשאלה, אלא בגלל שיש טענות נגדיות שהוא יודע ואני לא. או שהוא סבור אחרת. ולכן ניתן להביא לפניו את הדברים והוא יחליט אם יש טעות בדבריו.

בהצלחה.

נ.ב. אם לא הייתה חתימת בוררות בדו"ד שבינך לבין הנתבע אתה יכול ללכת לדום על כך בכל מקום שתרצה. החתימת בוררות שהייתה בין התובע לנתבע לא מחייבת אותך.

מקורות:

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. לא חתמתי על שום מסמך בוררות רק הדיין הראשי אמר שנעשה קנין בוררות מבלי לפרט מה זה, וכך עשיתי כשאני מעמיד תנאי לקבל נימוקים על פסה"ד!!!לצערי לא זו בלבד שאינו עומד בתנאי לנימוקים,לצערי אינו עונה לצילצולים ואינו מגיב להודעות שאני משאיר לו בטלפון לכן אני חסר אונים לאן לפנות
    תודה לכם על עצה הלכתית כיצד לנהוג

  2. מעיקר הדין אם שני הצדדים באו לדון וקיבלו פסק, אסור לשום צד לסרב. אבל מבחינה חוקים אם לא הליך בוררות לא ניתן לאכוף את הפסק. אם הגעתם לדין והתנתם את הקבלת הדיין בתנאי של נימוקים, והדיין לא מקיים זאת, מסתבר שהקבלה בטלה, וגם מבחינה הלכתית אתה יכול לתבוע במקום אחר.
    לדעתי אם אין שטר בוררות, כדאי שתתבע את הנתבע בבית אחר.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל