לתרומות לחץ כאן

שכירות דירה שאין בה קליטה לטל' סלולרי

שאלה:

אדם שכר דירה לשנה, כשנכנס לגור בה גילה כי בדירה אין קליטה לשום מכשיר סלולרי, הוא מבקש להפסיק את השכירות, אך בעה"ב מתנגד ותובע שישלם לו על כל השנה בטענה שמעולם לא התחייב שבדירה תהיה קליטה.
מי צודק ?

תשובה:

שלום וברכה,

השוכר יכול לבטל את המקח כדין מקח שיש בו מום.

בהצלחה.

נימוקים:

שימוש בטלפון בבית זה חלק חשוב מדיורי הבית. ובית שאין בו קליטה לשום חברה זה חסרון מהותי בדירה, ודרך בני אדם להקפיד, ולכן ניתן לבטל את המקח. ולמרות שהמום לא בידיו של המשכיר, עדיין נחשב לדירה שלא ראויה לדיור רגיל, והרי זה מום במקח. ודינו שווה לדירה שיש ריח רע באזור שכיון שלא ראויה למגורים הרי זה מקח טעות

הצטרף לדיון

10 תגובות

  1. שלום כבוד הרב.

    פתרונות נוספים:

    1. ישנה מפה ממשלתית של אנטנות סלולריות. בעזרתה ניתן להחליט איזה ספק הכי קרוב. (בעיקרון, בכל מכשיר חכם, בתפריט של רשתות, יש אופצית סריקה של ספקים. זו הדרך הכי טובה לגלות למי האות הכי חזק ).
    https://www.govmap.gov.il/?c=179907.13,664519.7&z=7&lay=CELL_ACTIVE

    2. ניתן לרכוש, בלא יותר מ 500 ש"ח, מכשיר להעצמת האות הסלולארי.
    יש הרבה יתרונות למכשיר הזה, והוא דווקא מונע את הקרינה הסלולארית המסוכנת, שהטלפון פולט.

  2. שלום כבוד הרב.

    אני יכול להעיד על עצמי, בדירה הנוכחית, בדקתי שיש קליטה טובה. לאחר שנכנסתי, הקליטה התדרדרה במהירות (כמדומני, שבוע ימים) עד ללא קליטה כלל. מדוע זה כך? האם זה חד פעמי?

    לוקח זמן למכשיר לסרוק ולעדכן למשתמש את עוצמת הקליטה. יש תלות גם בסוג המכשיר וברשת הסלולרית. כאשר יש סיגנל חלש (בצירוף פקטור נוסף), והמכשיר צריך לעבור לתדר אחר (band), הוא יכול להיתקע. לפעמים, רק הפעלה חדשה תאושש אותו לחזור לתדר האופטימלי. משתמש רגיל אינו מודע בכלל שהמכשיר שלו במצוקה, ולא בקליטה טובה. משתמש מתקדם, יכול (בין היתר) להתקשר לתמיכה הטכנית ולבקש שיעבירו אותו לאנטנה אחרת. לכן, משכיר שמבקר לא יכול לראות, כהרגלו, שאין קליטה בדירה.

    עוצמת קליטה סלולרית מושפעת (מאוד) מגורמים משתנים, מזג אויר (בשורה התחתונה), מכוניות חולפות, מישהו פתח את הדלת, וכו'. לכן, יכול השוכר המבקר לראות קליטה של 4g, ולאחר הכניסה יקבל 3g ריק.

    מכשיר סלולארי עובד על רכיב רדיו (לא המושג הנפוץ). מערכת ההפעלה מכבה את הרדיו, במצבים ובזמנים מסויימים, כגון, כאשר הקליטה (?) חלשה, לאורך זמן. הסיבה הרשמית היא לשמור על הבטרייה. לכן, כאשר השוכר מבקר בדירה, יראה שיש קליטה, אך הבעיה תופיע רק לאחר מכן. ניתן לשנות את ההתנהגות הזו בעזרת אדמיניסטרטור (root), אבל לא מומלץ (וגם, מניסיון של אחרים, יש אימפקט מינימלי על התדרדרות הקליטה).

    הבעיה הזו ניתנת לשחזור (לצורך הוכחה למשכיר). ישנן אפליקציות שיכולות לנהל לוג מעקב אחר המיקום ושאר התנאים הנוכחיים של המכשיר.
    לי היה חשוב שכבוד הרב יוכל להמשיך לעמוד איתן מול טענות המשכירים. במיוחד כאשר מדובר בשוכרים, שלא נפלו לפני כן בדירה ללא קליטה, ומאמינים שהמשכיר באמת יאמר להם על טענות כאלו, ששמע מהדיירים הקודמים שלו.

  3. פסק דין שייך רק אם יש תביעה בין שני צדדים. כאן באתר זה שאלות ותשובות. תוכלי להראות את השאלה והתשובה לצד השני והוא יחליט אם השאלה והתשובה מתאימים למקרה שלו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל