לתרומות לחץ כאן

קבלת שירות מביטוח לאומי

שאלה:

הביטוח לאומי נותן שירות סיעוד לנזקק על ידי שמטפל -שהמשפחה של המטופל יכול לבחור- מגיע לבית והביטוח לאומי משלם כ30 שח לשעה. לצורך זה יש חברות סיעוד שבה נרשמים המטפל והמטופל והחברה מדווחת לביטוח לאומי השעות שמגיע למטפל בסוף החודש. לפי הביטוח לאומי המטפל לא אמור לעשות ניקיון יסודי של הבית (אלא לטפל בקשיש מה שצריך ולנקות את חדרו) ובכל זאת נהיה נוהג שהרבה מטפלים עושים ניקיון יסודי של כל הבית ורושמים בדף על כל שעה של ניקיון כאילו טיפלו שעתיים בקשיש. השאלה אם מותר לבן משפחה של הקשיש לחתום כך (שעל כל שעה רושמים 2 שעות) למרות שזה לא לפי הכללים כי בחברה אמרו לי שזה כל כך נפוץ שהביטוח לאומי יודעים מזה .
בברכה

תשובה:

שלום וברכה,

מעיקר הדין אסור להצהיר על שעות שלא עבדו ולקבל עליהם שכר. אך כפי שכתבת שלרוב המשפחה או הקשיש מצהירים על המקסימום שעות עבודה, למרות שבפועל לא עבדו, כיון שהמט"ב מוכן לעבוד את כל השעות. והביטוח לאומי מודעים לכך, ולכן מסתבר שמצידם הקשיש זכאי לשעות מסוימות, והסועד צריך להיות זמין ולמלא את כל העזרה שנזקק הקשיש, ואם מילא את תפקידו זכותו לדרוש שכר מלא כאילו עבד את כל השעות. 

כל זה נכתב בהשערה כיון שהיו לי הרבה שאלות מסוג זה, ולכן אין לסמוך על זה למעשה עד שיבררו את הדברים מול החברה או מול הביטוח לאומי. 

בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל