לתרומות לחץ כאן

העתקת תוכנת אופיס

שאלה:

שלום רב רציתי בבקשב לדעת האם בתקופה הזאת מותר לקנות מחשב חדש לצורך לימוד תורה?
2) יש אדם שמוכר תוכנות למחשב של ווינדוס ווורד ב120 ש"ח שזה ממש זול, האם מותר להשתמש בזה או שמא יש לחשוד שזה גזל? (לא כ"כ נעים לברר עם האדם על זה ואני לא בטוח שזה מועיל)
3) אם כבר השתמשתי פעם באדם הזה מה לעשות?(במידה ויש בעיה בהשתמשות של זה)?

תשובה:

שלום וברכה,

מותר לרכוש מחשב.

2. לגבי העתקת תוכנות לגבי מיקרוסופט. שימוש בווינדוס פרוץ הוא הרבה יותר קל מכל פריצת תוכנות. הסיבה לכך. א. חברת מייקרוסופט לא פועלת נגד אותם מוכרי קוד, ונשאלו על כך כמה פעמים ולא הייתה תגובה רצינית מצידם. (עדיין לא סיבה מספקת להתיר). ב. חברת מייקרוסופט (הבעלים של ווינדוס) מאפשרים טכנית להשתמש ללא קוד, אלא שהם מטרידים כל הזמן בתזכורות שיקנו רשיון. נמצא שעצם השימוש אינו נוגד את החוק ואת דעת בעה"ב. והקוד הפרוץ מועיל כמעט רק כדי לסלק את התזכורות שהם שולחים. לכן בצירוף שני הדברים הנ"ל קשה לאסור את הדבר לפי הלכה.

אחרי שכתבתי את זה התקשר אלי טכנאי מחשבים והסביר לי שההגיון שאי התייחסות שלהם, הם מעוניינים שיקנו מהם, ומאידך הם מעלימים עין מהעתקות, כיון שהם מעוניינים לשלוט בשוק, ואדם פרטי שהתרגל לתוכנות שלהם כשפותח משרד או מוסד מתעסק עם מיקרוסופט, והרווחים העיקריים מגיעים מהמשרדים. לכן הם מעלימים עין ולא אוסרים בצורה חד משמעית, ולכן יש לראות את שתיקתם למעין הסכמה.

וכך גם נראה לגבי אופיס.

בהצלחה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל