לתרומות לחץ כאן

עונה בסיטואציה שהיא מאוסה עליו

שאלה:

אשתי צועקת עלי ומקללת אותי ואת הורי כדרך שבשגרה לעיתים קרובות זורקת חפצים כולל שבירתם כולל יקרים (שבת ,חול,מועדים ,כיפור ,ארועים משפחתיים ,לבד ,מול הילדים ,בבית בחצר ברחוב ועל זה הדרך-לא משנה כלום הקללות ההשפלות נמשכות רוב רובו של הזמן).
שנים הייתי שקוע בתורה ועבודה כדי להקטין שהות וספיגה אך כשהילדים בגרו זה נעשה גם כלפיהם.
למרות שנשמע מוזר לאחר טבילה היא מצפה להיות ביחד ואין לה עקבות (ההתנהגות שלה היא משהו בלתי נשלט ולא נובע מהשקפה או משהו כלומר היא אינה שונאת אותי או משהו אל כועסת וזועמת ללא שליטה אולי בגלל חווית מציאות פגומה כגון חולי נפש כזה או אחר במילה יובן שכשלו כל נסייונות הטיפולים הזוגיים בכמה הזדמניות,לא ניתן היה להתחיל היא זעמה ופוצצה את השיחות בשלב מוקדם יחסית-די בטבעיות ).
כעת האם חובה עלי לשמש עמה כשמקללת אותי כנ"ל (למרות שאין זה שנאה השקפתית או משהו , פשוט סגנון חולני וממקולקל.
היכן עובר הקו האדום שכן המיצווה הזו הרי עוסקת בקרבה וקשה עד מאד להרגיש קרבה למי שמקלל אותך תמיד ובפני ילדך ושכניך.(לא כ"כ עוזרת לי הידיעה שזה אכן חיצוני לה ותוך תוכה לא חושבת כך ואף סובלת בעצמה מבעייתה )
במילים אחרות האם אני יכול לדחות אותה הלכתית? פחות קשה לי לדחותה כשהדברים פשוטים הלכתית (כגון נידה ,ריחוק ועוד -שגם בכל אלו יש קושי שליטה מצידה).
שמעתי פעם על הטעם של בני שנואת הנפש -אבל אני לא יכול לומר לה זאת ולהסתכן מה גם שהיא לא שנואה (אני מרחם עליה אבל גם מאד סובל ממנה)
טעם נוסף ששמעתי עליו הוא ארור שוכב עם בהמה (בהקשר הרמוז כמובן) והאמת שאני מרגיש כך לאור המצב. אבל האם יש טעם הלכתי מדויק למצב בו אנו מצויים בו אני פטור ממצוות עונה.
תודה וברכה

תשובה:

שלום רב,

אכן התיאור שאתה מתאר כאן ממש חריג וחמור מאד. צר לי מאד לשמוע כמה אתה סובל. ומסיבה זו ברור שאין לך שום חובת קיום עונה במצב שכזה. הרי חז"ל גם אומרים שיזהר אדם שלא להוליד בני שנואה. וכמובן שזה לא קשור דווקא לילדים או לא. אלא עצם העובדה שמסיבות שהיא גרמה וגורמת על הזמן היא שנואה ומאוסה לך, ברור שאין בזה כל חיוב עונה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל