לתרומות לחץ כאן

סברה שהיא נידה והתברר שהיא טהורה

שאלה:

אשה שהיה לה הרגשות שמגיעה ווסתה , וכבר פרשה מבחינתה בוודאות מבעלה כיון שהיתה בטוחה שנטמאה , אך לא ראתה שום כתם כיון שהלכה עם שחורים ולאחר 3 ימים ראתה שלא נהיה כלום ועשתה בדיקה כיון שהיה גם יום החודש שלה וראתה שהכל טהור .
מה דינה ?

תשובה:

ההרגשות הם כלום, כיון שנשין היום לא מרגישות, וכיון שהכל היה בטעות מבחינתה ואין כל סיבה אמיתית להנחה הזו שלה, הרי שהכל היה טעות והיא טהורה.

הצטרף לדיון

6 תגובות

  1. מה הכוונה "ההרגשות הם כלום, כיון שנשים היום לא מרגישות"? נכון שההרגשות המובאות בראשונים כמעט ונאבדו מאיתנו, וכן זיבת דבר לח המוזכר באחרונים לא מצוי כל כל, אבל ודאי שייך הרגשות היום. אולי הרב התכוון להגיד שההרגשות שמגיעה ווסתה לא שייך לדיני הרגשות.

  2. כוונתי שהרגשות המצויות היום כיון שהם לא מאפיינות בדוקא וסת, ויש כאן יותר תחושה נשית, מדובר בכאבים שונים שבאים גם בזמנים אחרים וכדומה, אין להן תוקף הלכתי בדרך כלל.

  3. מדוע לא התייחס הרב למה שפרשה מבעלה מן הסתם הרחיקו מיטות וכד', ואשה שאמרה נטמאתי ועשתה מעשה לא יכולה לחזור בה אלא אם כן נותנת אמתלא טובה.
    ובפרט כאן שאינה חוזרת בה אלא אחר שלושה ימים לא מצאה כלום.

  4. כל הנושא שאתה מעורר, הוא כאשר הבעל אינו יודע למה אמרה מה שאמרה, והיא אמרה שהיא טמאה, כאן מדובר באנשים שבעצה אחת יודעים הכל, כלומר היא אמרה שיש לה "הרגשה", והם חשבו שיש משמעות להרגשה הזו, והיא גם עכשיו לא חוזרת בה ממה שאמרה רק למדו שאין לזה משמעות… כאן אין כל שאלה של נאמנות, וממילא לא שייכת הסוגיא שהזכרת.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל