לתרומות לחץ כאן

השכרת דירה לנוצרי שמכניס צלב ועץ אשוח וכדומה – המשך

שאלה:

שלום הרב, לפני כשנה שאלתי את השאלה הזו באתר:

השכרת דירה לנוצרי בשכונה של יהודים
כ״ו באדר א׳ ה׳תשע״ט (03/03/2019)
שאלה:
שלום הרב, קראתי את המאמר שלכם בנוגע להאם מותר להשכיר דירה לגוי. ויצאתי מבולבל מאוד. האם מותר לי להשכיר דירה לזוג עולים חדשים מרוסיה עם ילדה? שייתכן שהם נוצרים ומכניסים הביתה צלב ועץ אשוח בחג המולד וכיוצא בזה. כמו כן, השכונה בה הדירה נמצאת הוא באזור שמתחרד אבל גם גרים שם עולים רוסים, האם זה מותר או שזה בעייתי מבחינת שמירה על המרקם היהודי? עד כמה אני צריך לחשוש לכל זה? הרי סוף סוף מדובר בהכנסה שאני זקוק לה, בד"כ השוכרים מברית המועצות הם שוכרים מעולים שמשלמים בזמן ושומרים על הדירה. והם גם אלו שבד"כ מחפשים לגור בשכירות. כנו כן. ראיתי שהבאתם במאמר רבנים שהעידו שראו יהודים שהשכירו לגויים וירדו מנכסיהם, האם לחשוש לכל זה במקרה שלי? אשמח לדעת את ההלכה והמנהג של העם למעשה, באופן ברור שלא יבלבל אותי וישאיר אותי בספקות בגלל ריבוי הדעות וכו.. תודה רבה, השאלה די דחופה לי.

תשובה:
שלום וברכה

יש להקל להשכיר להם דירה, ראשית בזמנינו הם לא אדוקים בדתם, ושנית, כאשר אכן יש בזה רווח רב יותר מלהשכיר ליהודי או שקשה למצוא שוכר יהודי – מותר, ראה כאן מקורות בהרחבה.

לגבי המירקם במקום, אם אכן הבנין כבר ממש מתחרד, יש ענין של בין אדם לחברו לא להביא לשם אנשים שאינם שומרי מצוות, הכל לפי הענין.

לפי התשובה שקיבלתי, ההיתר להשכיר לנוצרי הוא מצד שאין כאן לא תחנם, כי הנוצרים היום לא הדוקים ואין איסור לא תחנם בגוי שאינו עובד ע"ז, וגם אם הוא כןצף עובד ע"ז, במקום שיש רווח לישראל אין איסור.

אבל שאלתי כעת, מה מצד לא תביא תועבה אל ביתך? האם עדיין ישנה בעיה אם הנוצרי מכניס לדירה צלב או עץ אשוח וכדומה?

תשובה:

כאמור מותר להשכיר להם, יש להניח שאינם מכניסים עבודה זרה וגם אם יש להם צלב הוא לנוי ולא לעבודה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל