שאלה:
שלום כבוד הרב
בסימן קעד ס"ק ח כותב המשנ"ב שכיום אין רגילות לשתות יין בתוך הסעודה לכן צריך לכוון בקידוש ,האם לפי זה בסעיף ז באותו סימן שהשולחן ערוך כותב שירא שמיים יברך על סוכר למשל כדי לפטור המשקים בתוך הסעודה ,האם אותו אחד שכן כיוון לפי המשנ"ב בס"ק ח' וכן שותה יין בתוך הסעודה האם בכול זאת עדיף לו לברך על סוכר כדי לפטור המשקים או שברגע שהוא שותה יין בתוך הסעודה המשקים כבר נפטרים בברכה?
תודה רבה
תשובה:
ברור שאם הוא שותה יין בסעודה ובירך על היין, כל המשקים טפלים, בתנאי שהוא שותה בקידוש רביעית יין, אחרת זה ספק כידוע מדברי המשנה ברורה שם, האם די בשתייה מועטת לפטור שאר משקים.
שלום כבוד הרב
הרי שהוא שותה עכשיו בתוך הסעודה לא מפני בירך אלא סומך על הברכה של הקידוש שעשה ,ושאלתי האם צריך להחמיר או שיש עניין גם לפטור את המשקים בתוך הסעודה :
כאשר הוא לא מקדש אך שותה מכוס הקידוש קצת או שמא צריך רביעית?
כאשר הוא מקדש ושותה כמלוא לוגמיו ?
תודה
כשלא שתה כמלוא לוגמיו ודאי יש ענין, ואם שתה כמלוא לוגמיו זה בסדר, כוונתו מחשיבה שגם השתייה לפני הסעודה היא חלק מהסעודה.
השאר תגובה