שאלה:
ידוע שצריכים לכסות את המזוזה בחדר שאיש ואשתו ישנים, השאלה היא האם גם לגבי הדין של טפח באשה ערוה צריכים לכסות את המזוזה, נפק"מ אם רב אחד הולך לבית של חילוני לשים לו את המזוזה, ואשתו לא מתלבשת בצניעות, האם חייב לשים כיסוי בכל המזוזות כגון בכניסה לסלון וכיוצ"ב
אשמח לקבל מקורות
תשובה:
נכון שאין לעמוד ערום ממש מול כתבי קודש, כמבואר במשנה ברורה סי’ מה ס”ק ה, על פי דברי הרמב”ם בהל’ יסודי התורה פ”ו הל’ ו, אולם החלפת חולצה וכיוצא בזה מותרת. ואפילו באשה, או כשהיא מניקה, שלא אמרו טפח באשה ערווה אלא לגבי איש הרואה אותה שעלול לבוא על ידי כך לידי הרהור, אבל לגבי עצמה לא נחשב הדבר כערווה, כמבואר בסי’ עד סעי’ ד – ה.
האם ישנה עדיפות לשים 2 כיסויים על המזוזה בחדר שהמזוזה נראית מהמשקוף? איך שמים 2 כיסויים?
מותר תשמיש בחדר כזה?
עד כמה האישה צריכה להיות צנועה ומכוסה בחדר כזה?
תודה!
להתלבש ערום מול מזוזה אסור ויש לשים שני כיסויים, תשמיש גם כן אסור, אבל בדרך כלל כאשר סוגרים את הדלת המזוזה בחוץ ואז אין בעיה. לגבי עד כמה צריכה להיות צנועה הסברנו בגוף התשובה שק עירום אסור.
שני כיסויים לתשמיש זה על ידי ששמים איזו מגבת קטנה על המזוזה, אבל שוב, זה רק כאשר היא בתוך החדר, אם סוגרים דלת והיא בחוץ, די בסגירת הדלת.
השאר תגובה