לתרומות לחץ כאן

יחוד כשאשתו בעיר / פתח פתוח לרשות הרבים

שאלה:

באופן שעוזרת גוייה בבית ואשת בעה"ב בקרבת מקום בעבודתה האם יש משום ייחוד?

תשובה:

אין היתר כזה של אשתו בעיר אלא רק של בעלה בעיר.. לכן זה ודאי בעיה של יחוד אא"כ אנשים אמורים להכנס בכל רגע שאז יש לנו את ההיתר של פתח פתוח לרשות הרבים, וגם בזה כאשר מדובר באשה שאתה מכיר היטב אין להקל אלא בדלת פתוחה לרווחה ולא סגורה אף שאינה נעולה. אבל אני מבין ממך שכלל לא אמורים לבוא אנשים…

מקורות:

לגבי פתח פתוח, מבחינה הלכתית סבר האגרות משה ח”ד סי’ סה שהיתר זה נאמר לא רק בפתח הפתוח ממש, אלא גם באופן שמצוי מאוד שמיהו ידפוק ויודע שיש אנשים בבית, כך שאם לא יפתחו לו מיד יתמה על הדבר, ומשום כך הם יראים לחטוא. אלא שבחלקת מחוקק שם ס”ק יג כתב, שכשם שההיתר של בעלה בעיר אינו קיים באופן שליבו גס בה, כך גם ההיתר של פתח פתוח לרשות הרבים אינו שייך באשה כזו. אלא שהט”ז חולק שם על החלקת מחוקק ומתיר, וכן צידד להלכה באגרות משה שם, וראה שו”ת שבט הלוי ח”ה סי’ רג בסופו שנקט אף הוא כדעת הט”ז אלא שצידד להקל בזה רק בדלת פתוחה ממש, ולא בסגורה שאינה נעולה, אמנם המיקל לסמוך גם בדלת סגורה שאינה נעולה כשכל רגע יכול לבוא מישהו יש לו על מי לסמוך, שכן נקט העזר מקודש שם, אבל אם הדלת נעולה, זה קצת רחוק להתיר.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל