לתרומות לחץ כאן

הכלת שיטות פסיקה שונות בציבור החרדי

שאלה:

שלום וברכה. אני בן 28, לומד בישיבה חרדית, למדתי בעבר במוסדות חרד"לים. יש לי חשש לגבי ההצטרפות שלי לציבור החרדי. אני פוסק ע"פ פסיקה תימנית, ע"פ הרמב"ם. האם בציבור החרדי אצטרך כל הזמן 'להסתיר' את זה? בגלל שהציבור לא מכיל וזה יראה להם מוזר? [לדוג' לפי הרמב"ם (והאמת גם השו"ע) מברכים על נטילת ידיים לפי הנטילה כדין עובר לעשייתן] זה נשמע נורא לחיות את החיים ככה, כמו להבדיל 'אנוס' שחי בין גוים וצריך להסתיר את יהדותו. שאם לא כן לא ישתדכו איתו וכד'. האם החשש הזה אמיתי?
אציין שבשנה האחרונה נפגשתי עם 70 בנות אבל אולי הן מסכימות גם בגלל שאינן צעירות? (ואיך יהיה עם ילדיי?) וקצת מוזר לי שאחרי כ"כ הרבה בנות לא מצאתי התאמה, לרוב… למרות שהפגישות עצמן טובות מאוד, והרוב רוצות להמשיך… אולי אני לא מקבל הצעות לרמתי…. אשמח לעזרה, תודה רבה.

תשובה:

שלום וברכה

אינני מבין כלל את שאלתך, תימנים רבים נוהגים לפי מנהגי בני עדתם, ראה שו"ע המקוצר של הרב ראצבי כולו לפי ההלכות של בני תימן, וכי אתה התימני החרדי היחיד?!

לגבי השידוכים אין ספק שאתה נוהג באופן שנשמע שגוי, מאוד חשוב לערוך בירורים טובים לפני שנפגשים אחרת סתם חבל על הזמן. לא נשמע הגיוני בשנה אחת להפגש עם 70 נערות לאחר בירור יעיל. בהכרח אתה נפגש עם הרבה נערות שאינן מתאימות למה שאתה מחפש. תיצור קשר עם אחד מרבותיך שאשתו תסייע לך לברר היטב במקום עבודתה לימודיה מגוריה של מדוברת כדי שתדע שאתה לא מבזבז זמנך לריק.

בהצלחה רבה בדרכך החדשה!

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. תודה. לגבי הרב רצאבי, הוא אינו פוסק ע"פ הרמב"ם כלל, הוא טוען שצריך לפסוק ע"פ השו"ע ורק כמה מנהגים ע"פ הרמב"ם. כך הוא מבין את מהרי"ץ. חלק מרבני תימן חולקים עליו ואומרים ההיפך, שהרמב"ם הוא הפוסק, ורק בדברים שהוא לא ביאר – הולכים לפי השו"ע.

    לגבי הבירורים, אני ממש מובך מלשתף מישהו בשידוך שלי ובשיקולים למה כן או לא…

  2. 1. אינני מתמצא, עכ"פ לא שמעתי שיש למישהו בציבור החרדי בעיה עם מנהגי עדתו.
    2. אין מה להתבייש זה משהו הכי טבעי בעולם, אבל גם אם לאחר הפגישות אתה מעדיף להסתדר לבד, אבל לפני פגישה חובה שיסייעו לך לברר, להפגש בשנה אחת עם 70 בנות זה נשמע יותר ראיון קבלה לסמינר לבנות, לא פגישות שידוכין… בהכרח הרוב לא לענין וכבר בדקה הראשונה אתה רואה זאת…

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל