לתרומות לחץ כאן

גיור צבאי

שאלה:

שלום וברכה, תמיד סקרנה אותי השאלה לגבי אנשים שמתגיירים בצבא..ואחר כך לא שומרים מצוות..(אחר כך זה יכול להיות גם שבוע מרגע הגיור)
הגיור הזה באמת תופס? אם הם מתכוונים ברגע הטבילה באמת להתגייר, ואחר כך המעשים שלהם ממש לא תואמים את זה (לא שומרים מצוות).. זה תופס? זה שאלה שנוגעת היום להרבה מקרים.. לדוגמא להכרות.. אם מישהי עשה גיור בצבא והיא לא שומרת אחר כך מצוות.. היא נחשבת יהודיה? אשמח לתשובה..תודה רבה!

תשובה:

שלום רב,

לצערנו ישנם הרבה מאד מקרים שהתיאור שאתה מתאר כאן הוא אופטימי.. מדובר על אנשים שמיד אח"ככבר לא שומרים כלום, או בשבת הראשונה כבר מחללים. כך שהשאלה שלך היא באמת רצינית מאד. וכבר כתבו הפוסקים שבאופן זה ברור שהגיור לא חל כלל, לא היתה להם כל כוונה באמת לקבל על עצמם עול מצוות. כמובן כאשר המציאות היא אחרת, בהחלט ראוי לדון על תוקף הגיור.

 

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. כוונתך לשאול כיצד קורה מה שעינינו הרואות שאכן קורה, שיש אנשים שמתגיירים ולא שומרים מצוות, באופן שניכר היטב שלא היתה להם מעולם כוונה לשמירת מצוות, והדבר ניכר גם בשעת הגיור לרוב התפוצה של ה"מקרה" הזה, אכן זו תמיהה גדולה, ואני חושב שכל העוסקים בכך צריכים לעשות הרבה חושבים מה לעשות כדי שזה לא יקרה, והאם הם לא מקילים ראש בענין זה מידי בגלל הלחץ מהרשויות והקושי והמצוקה של פסולי החיתון, שחלילה לא יכנסו גויים בכרם ישראל. בעבר כשכתבתי כך "ננזפתי" על ידי ראשי מערך הגיור הצבאי, אבל מה לעשות, חובתנו לעורר ולהעיר, שאם מדובר בתופעה מצויה הרי שיש פגם בשיטה. אני בטוח שכולם עם כוונות טובות, אבל אין ברירה עלינו לעמוד כחומה בצורה שלא לבקע ולהרס חומות היהדות בתערובת זרים בתוכנו מה שגורם להתבוללות נוראה.

  2. ומה עם אנשים כאלה שגם לאחר הגיור קיימו חלק מהמצוות, לדוגמה אכן שמרו שבת וכשרות לאחר הגיור אך בענייני קדושה וצניעות לא שמרו?

    האם אין זה מראה בכל זאת על קבלת עול מצוות ורצון להיות כחלק מהעם היהודי?
    זו גם תופעה נפוצה, מה דעת ההלכה בנידון?

  3. זה מאוד מורכב ועדין ובכל מקרה מצריך הכרעה לגופו, שכן מצד אחד גר שמקבל על עצמו במודע רק חלק מהמצוות אינו גר, ומאידך, כאשר הגר מקבל על עצמו את כל התורה אלא שהוא אינו מאמין שאכן חלק מהדברים שלימדו אותו זה חיוב גמור, ונראה לו החמרה, או שאר טעויות נפוצות, הוא גר גמור, לכן כל מקרה יש לדון לגופו, יש בזה הרבה פרטים ונקטתי רק דוגמא לחילוק אחד.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל