הפסק טהרה כמה דקות אחרי שקיעה

שאלה:

שלום וברכה אשתי נמצאת בסוף הז' נקיים כמעט והיא עשתה הפסק טהרה 3-4 דקות לאחר השקיעה ראיתי שהרב עובדיה אומר 13 דקות וראיתי שלא הסכימו עימו האור לציון וכו'… השאלה מה להורות עכשיו.

תשובה:

המנהג להורות בזה שלא כדברי הגר"ע זצ"ל, וממילא יש לדחות את הטבילה ביום אחד. כלומר, הבדיקה ביום הראשון של הנקיים תחשב הפסק טהרה ומשם תמשיכו לספור, היום למחרת הוא היום הראשון וכן הלאה.

שבת שלום.

הצטרף לדיון

6 תגובות

  1. הענין הוא שביום הראשון האשה לא זוכרת ג"כ אם עשתה בדיקה קודם השקיעה היות וטעתה בלוחאך עשתה בדיקה בבוקר יש לציין שמקרה זה הוא נדיר ועוד יש לציין שבאותו יום של ההפסק מהבוקר היא לא ראתה כלום האגרות משה בדיעבד מתיר 9 דקות ועוד בחפץ חיים נדחי ישרטל פרק מא סעיף ו לא נעל הדלת לגמרי ואמרי לעשות שאלת חכם ועוד אולי אפשר לצרף כאן שאנו מתגוררים בבית שאן תחת הרים האם אין כל סיבה להקל בדיעבד האשה יהיה לה קשה לקבל דחייה ביומים ?(אנחנו זוג חרדים אך בכל זאת אני יודע שיהיה קשה לאישתי) נכנסה לעשות את הבדיקה ב7.52 וסיימה ב53 השקיעה 7.49 אולי יש לוח שמראה אחרת?

  2. הבדיקה בבוקר גם יכולה להחשב הפסק טהרה בדיעבד, אין כל בעיה, רק לדחות ביום אחד, ובלבד שביום למחרת עשתה לפחות בדיקה אחת בוקר או אחה"צ.

  3. יישר כח גדול הנכם עושים עבודת קודש בשעות דחוקות אשריכם.
    האם הוראת דיעבד זו עדיפה?
    האם הוראה זו אף לשו"ע?
    ואף אם כן זה לא רק אחר שפוסקת יומיים לראות ואז עושה הפסק? תודה רבה.

  4. הוראה זו היא לכולי עלמא [אין ענין כזה של יומים, יש נושא של מוך דחוק ביום ראשון לראייתה אבל זה לא נוגע לגביך], וכך יורה כל רב בסיטואציה זו. שבת שלום.

  5. המנהג לא להורות כהגר"ע זה אחד השיבושים הכי גדולים ששמעתי איפה בדיוק המנהג הזה כתוב?
    מרן הרב עובדיה שעל פי פסיקותיו הולכים רובא דרובא של בני ספרד
    ולומר שהמנהג בזה לא לפסוק כמותו? שיבוש
    וכי יש הלכות שהמנהג לפסוק כמותו ויש כאלו שאין המנהג לפסוק כמותו? מה זה ההמצאות הללו
    איי איי משיח תגאלנו

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל