לתרומות לחץ כאן

שבועה ברגע של כעס

שאלה:

שלום. אני אב גרוש שחי בנפרד מילדיו ומקיים הסדרי ראיה לפי החלטת בית הדין הרבני. קיים סיכסוך בין הוריי לגרושתי וביני לבינה בעקבות הגירושין שמקרין על בתי הגדולה בת 9 ..
מבלי להכנס לפרטים בזמן ביקור בתי בביתי חגגנו יום הולדת לאבא שלי וסבא של בתי וביקשתי ממנה שתחבק אותו לפני שהייתה צריכה לדעת. למרות שראתה שהוא סובל שהיא לא רוצה להתקרב אליו היא לא חיבקה ולא אמרה שלום. התיישבנו ברכב והיה בי כיס עצום עליה… שאלתי מה היה כל כך קשה לחבק את הסבא..והיא לא נתנה לי תשובה הולמת… אז כעסתי מאוד ונשבעתי בה׳ שעד שלא תבקש סליחה לא תבוא לבקר אותי בביתי. עכשיו בת שלי שאני כל כך אוהב לא רוצה לבוא אלי. זה כואב לי נורא. עברתי גירושין קשים.. התחלתי לקרוא תורה, הבנתי הרבה דברים שקרו לי ולמה..אנחנו מקפידים להדליק נרות שבת בביתי ואני מקבל את מה שקרה לי כמשהו שה׳ רוצה שאלמד משהו בעקבות זה. עכשיו הבת שלי אומרת לי שחטאתי ובגלל זה היא לא תבוא אלי יותר. אני לא יודע מה לעשות עם זה. תעזרו לי בבקשה.

תשובה:

שלום וברכה

קראתי את הכאב והצער בהם אתה נתון, זה באמת קשה! תוכל לדבר עם הילדה ולספר לה שדיברת איתנו ויש לך קשר עם רב בקשר לענין הזה, והרב אמר ללכת לרב בית הכנסת המקומי לעשות התרה לשבועה בפני שלושה אנשים. תעשה את ההתרה ואז זה יהיה בסדר והיא תוכל לבוא. תגיד לה שהיא יכולה לפנות אלינו באותה דרך בה אתה פנית, אני רוצה לבקש ממנה לכבד את אבא ואת סבא. אני אשמח לכתוב לה. במקביל, מאוד מאוד להתחזק ולהתקרב לה', תתחיל בשמירת השבת, לא די בהדלקת נרות, יש לשמור שבת! יהודים בכל הדורות מסרו נפש על קיומה של מצוה זו! עשה זאת ותראה בעזרת ה' ישועות.

שבת שלום ובהצלחה

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. תודה רבה על התשובה.
    אני עובד בבית חולים ובין היתר עובד בשבת והרבה פעמים זה פיקוח נפש…. בעת הגירושין קיבלתי ברכה בבית הדין הרבני לצאת לדרך חדשה וכך עשיתי..
    גם בני ישראל שהיו במצרים לפני שהוציא אותם ה׳ לא היו כולם צדיקים גדולים וכך גם אני לא צדיק אך אני מאמין בה׳ ואני אשתפר בעזרת ה׳.
    האם יש מספר נייד שאני יכול להיות בקשר עם רב… ?

  2. גם בבית חולים צריך לעבוד עם כללים, אין כזה דבר יש פיקוח נפש ולכן הכל מותר! ממש לא. וגם לא כל השבת וכל הזמן אתה עובד… תקבל הדרכה מרב בית החולים מה ואיך מותר לך לעבוד ורק את זה תעשה. האמן לי, יותר מששמרו ישראל את השבת שמרה השבת עליהם! שפע ברכה והצלחה ורוב נחת.
    אשמח לשוחח איתך בטל' 0527643066
    כרגע אני נכנס לפגישה ואחר כך כבר יהיה מאוחר, מחר ב9:30 שוב יש לי פגישה, אבל בשעות הצהריים מחר או במוצאי שבת אשמח לשוחח איתך.
    שבת שלום.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל