לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

התקנת מדחס מזגן על קיר חיצוני משותף

שאלה:

שלום וברכה,
מדובר בבנין משותף חדש. בחוזה היה סעיף מפורש האוסר על תלית מזגנים שלא במסתור הכביסה. טכנית קשה לעמוד בכך, כי המקום שיש במסתור הכביסה מוגבל, וכן יש צורך להעביר צנרת ארוכה מהמסתור עד לחלק מהחדרים. האם מבחינה הלכתית, מותר לתלות את המנוע על הקיר החיצוני של הבניין? – כמובן להשתדל ככל הניתן למנוע נזק מהשכנים, ולהתקין את המנועים במקום צדדי ולא בולט כלל. והאם הלכתית הבעיה היא מול הקבלן או רק מול השכנים? (כאמור בחוזה היה כתוב שאסור) יש לציין שהקבלן עדיין מתכוון למכור דירות נוספות בבניין, כך שחזות הבנין לכאורה נוגעת גם לו. האם מוטלת חובה להוציא ממון רב וכן חוסר נוחות, כדי שהכל ייכנס במסתור כביסה, כאשר לכאורה יש פתרון פשוט לתלות את המנועים בחוץ במקום שלא אמור להפריע ? תודה רבה!

תשובה:

שלום וברכה,

חתימה של השכנים על חוזה שמחייב לתלות את המזגנים במקומות המיועדים, החתימה מחייבת הן כלפי הקבלן, והן כלפי השכנים. ואחרי שחתמו על החוזה לא ניתן לתלות מזגן אלא במקום שמיועד לכך – למרות שהדבר כרוך בהוצאה כספית וטרחה.

בהצלחה.

נימוקים:

החתימה על החוזה מחייבת מול הקבלן, כיון שרוצה למכור את שאר הדירות, ולכן אופי הבניין עוזר לקבלן למכור את הדירות.

גם אם הקבלן סיים למכור את הדירות, החתימה מחייבת גם כלפי השכנים, כיון שהחתימה מגדירה את השותפות, שעל דעת כן השתתפו.

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. תודה רבה על התשובה.
    עקב הקושי שכרוך בכך, החליטו רבים מהשכנים החלטה משותפת שניתן לתלות את המזגנים בצד מסוים של הבנין ולא בחזית, ואכן כך רבים עושים. אם כי לא כל השכנים מודעים להחלטה, אבל בינתיים לא שמענו מישהו שהתנגד. האם זה עוזר משהו או לא?
    תודה

  2. אם השכנים מוותרים על ההסכם, בטל ההסכם מול השכנים. אבל מול הקבלן עדיין לא בטל ההסכם, וכל עוד יש לקבלן דירות למכירה בבניין, לא ניתן לתלות על קירות חיצוניים, ויש להמתין שהקבלן יסיים למכור את הדירות, או לבקש רשות מהקבלן.

  3. בנוסף לנאמר, התקנות מנוע מזגן שלא במקום המיועד לכך. עלולה לפגוע באיטום הבנין ועלולה לגרום לרטיבות בקירות אצל השכנים. הקבלנים לא מכסים נזקי מים באופן כללי אם הם רואים שבוצעו קידוחים בקירות מעל. חוץ מהפגיעה באחריות הקבלן התקנה כזאת של מזגנים בדרך כלל גורמת לטיפטופים מהצנרת למרפסות של שכנים שזה בהחלט נזק לשכנים. ובנוסף לכיעור הבניין. לדעתי אדם יעדיף לרכוש דירה בבנין יפה אם תהיה לו אפשרות בחירה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל