לתרומות לחץ כאן

מי צריך לשלם שכירות דירה הבעל או האשה

שאלה:

שלום וברכה היה לי דירה בשכירות וטסתי לחו"ל לתקופה ובתקופת החגים השכרתי את הדירה שלי לזוג וסכמתי איתם בטלפון על סכום של1000 ש"ח והם עשו נזקים והמשכיר שלי גבה ממנו את הנזקים והם טעונים שלא הם עשו זאת רק איזה בן דוד שהגיע עשה את זה מי צריך לשלם ממי אני צריך לגבות ממי ששכר ממני או לחפש את הבן דוד 2. הם לא שלמו לי את דמי השכירות כי היה איזה בעיה שלקחתי בטעות משהו ששייך להם והם אמרו שאני יחזיר אז ישלמו לי והחזרתי ועדיין לא שילמו והזוג הפסיקו לגור ביחד ועכשיו כל אחד טעון שהשני צריך לשלם את השכירות הוא טעון שהוא לא שכר הוא חשב שזה בחינם ואשתו סידרה את זה והאשה טוענת שהוא אמר שישלם ולמעשה היא התקשרה שהיא רוצה לשכור אם מי הדין מי צריך לשלם את השכירות ? תודה רבה

תשובה:

שלום וברכה,

1. אין שמירה בקרקע, ולכן שוכר קרקע והגיע אדם זר והזיק את הדירה, אין השוכר חייב לשלם על הנזק. ולכן אתה שהשכרת את הדירה לשוכר שני, ומחייבים אותך לשלם על הנזק, תצטרך לרדוף אחרי המזיק שהזיק את הדירה.

2. הבעל חייב לשלם על שכירות הדירה של בני הזוג, כיון שזה חלק מתשלום מזונות של הבעל. הבעל לא יכול להיפטר בטענה שחשב שהדירה בחינם, היות ואין דרך לתת דירה בחינם.

בהצלחה.

מקורות:

אין שמירה בקרקע – שו"ע חו"מ סימן שא. 

הבעל חייב לתת דירה לאשתו ונכלל בכלל החיוב של כסות – שו"ע אבה"ז סימן עג סעיף א. 

הצטרף לדיון

8 תגובות

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל