לתרומות לחץ כאן

ביקור של נשיא מדינה בבית כנסת בחו"ל שצולם על ידי גויים

שאלה:

שלום,
בשבת שעברה לאחד מבתי כנסיות בחו"ל אחרי שקרה שם אקט של אנטישמיות (לפני כמה חודשים) הגיע נשיא המדינה(שהוא יהודי מצד אם) כדי לראות איך סידרו את המקום אחרי התקפה של אנטישמים ולהראות שלמדינה איכפת מכל מה שנעשה בקשר ליהודים של המדינה. כל האירוע היה צולם על ידי צוות של צלמים (כנראה שרובם ככולם היו גויים). במהלך הביקור הם גם עשו כמה תמונות של נשיא עם הרב המקומי.
אז השאלה היא האם הרב היה צריך למחות בכל מה שהיה נראה כזילזול של שבת?
תודה רבה ושבוע טוב.

תשובה:

 

נחלק את השאלה לשתים:

 

אם הנשיא היה גוי[השאלה איך ניתן לברר על כשרותה ויהדותה של אימו] – עצם זה שהם צילמו, הייתי עוד בולע, למרות שלו אני הייתי הרב הייתי מסביר להם שבעם ישראל בשבת לא מצלמים וכו' והם באים לבית הכנסת של יהודים וצריכים לכבוד אותו ולנהוג ולשמור על קדושת המקום והזמן, כי בעצם אין בזה איסור, הם עושים לצורך עצמם וכו', אבל לעמוד ולהצטלם, אף שגם זה נעשה רק בשבילם ולרב אין בזה כל תועלת וכל ענין, זה כבר ממש עם טעם לפגם… אבל אינני יודע מי השואל, אם הרב היה שואל הייתי אומר לו שזה לא בסדר, אבל אתה אחד מבני הקהילה, מוטב שתשאל את השאלה הזו את הרב עצמו, בעדינות בנימוס ובכבוד הראוי, ויכול להיות שלרב יש שיקולי משמעותיים מאוד שאינך יודע.

 

אם הנשיא אכן יהודי – כיון שמדובר באיסור ממש, של הנאה ממלאכת גוי, יש למנוע זאת בעדינות אך בהחלטיות, ולא לתת לו להצטלם בבית הכנסת, בודאי לא להצטלם איתו יחד.

 

ברכה והצלחה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל