האם מותר להכנס לבית ולעשות מעליי חצי אוהל שלא מכסה את כל החבית
תשובה:
אני מבין שהכוונה בשבת? איסור עשיית אוהל הוא בשיעור של טפח על טפח, אין משמעות אם זה מכסה את כל החבית או לא.
אם לא הבנתי את שאלתך נא לשאול שוב ביתר ביאור.
שבת שלום.
רבני בית הוראה
הצטרף לדיון
6 תגובות
אכן התכוונתי לשבת, בגלל הגמרא האי פרוונקא אפלגא דכובא שרי שנחלקו הראשונים ואליבא לדעה שהאיסור מצד אוהל (וכך הלכה) אז מה לי חבית אם אוכל מה לי אדם להגן מפני הגשמים
משום ששם זה מתפרש ככיסוי של האוכל, לגבי האדם אין כל משמעות של היחס לחבית…
הגמרא אומרת בני דכירי דבלילה בעו טולא ויממא אוירא אביי כמדומני הווי משייר ביה טפח רואים שאין הבדל בין חיה לאדם לעניין אוהל ולכאורה מה לי חיה מה לי אוכל
ודאי שאין הבדל, ההבדל הוא רק כיצד זה מתפרש בכיסוי כלי, האם זה מכסה או אוהל..
קשה על תשובתך שהרי כבר דנו האחרונים בסוגיית מכסה לכלים ואמרו שאין הדבר דומה כלל להאי פרוונקא שאותו פרוונקא אינו כסוי המיועד לחבית ביום יום ורק בגלל זה יש פה צד של אוהל, שורה תחתונה חזרה העמדה למקומה ל"ת
אעפ"כ אם היה מכסה לגמרי זה היה מתפרש ככיסוי לכלי. עכ"פ לכאורה מה שאמרתי הוא דין פשוט.
אכן התכוונתי לשבת, בגלל הגמרא האי פרוונקא אפלגא דכובא שרי שנחלקו הראשונים ואליבא לדעה שהאיסור מצד אוהל (וכך הלכה) אז מה לי חבית אם אוכל מה לי אדם להגן מפני הגשמים
משום ששם זה מתפרש ככיסוי של האוכל, לגבי האדם אין כל משמעות של היחס לחבית…
הגמרא אומרת בני דכירי דבלילה בעו טולא ויממא אוירא אביי כמדומני הווי משייר ביה טפח רואים שאין הבדל בין חיה לאדם לעניין אוהל ולכאורה מה לי חיה מה לי אוכל
ודאי שאין הבדל, ההבדל הוא רק כיצד זה מתפרש בכיסוי כלי, האם זה מכסה או אוהל..
קשה על תשובתך שהרי כבר דנו האחרונים בסוגיית מכסה לכלים ואמרו שאין הדבר דומה כלל להאי פרוונקא שאותו פרוונקא אינו כסוי המיועד לחבית ביום יום ורק בגלל זה יש פה צד של אוהל, שורה תחתונה חזרה העמדה למקומה ל"ת
אעפ"כ אם היה מכסה לגמרי זה היה מתפרש ככיסוי לכלי. עכ"פ לכאורה מה שאמרתי הוא דין פשוט.
השאר תגובה