לתרומות לחץ כאן

שמונה עשר פרקי משניות ביום

שאלה:

שלום למזכי הרבים בתורה

א. האם מהות 18 פרקים הוא סגולה ואין חיוב הבנת פשט או עניינו משום לימוד תורה ולא יוצאין ידי חובה כשלא מבינים ?
ב.כיצד מונים נכון 18 פרקים ? במסכת פאה יש 8 פרקים . האם אפשר להוסיף אותם במניין 18 או מונים: פאה פרק 1, דמאי פרק 2 ,כלאים פרק 3 ?

תשובה:

ודאי ענין לימוד 18 פרקי משניות הוא ענין של לימוד תורה [סב אשתי סיים בצורה זו אלף פעם ששה סדרי משנה בימי חייו!], עדיף ללמוד מעט ולהבין ולא לגרוס סתם בלי להבין… כל פרק נספר, אם פאה זה שמונה פרקים אז זה שמונה פרקים… הכי חשוב להבין היטב ולשנן ולחזור ולסכם מה שלומדים, ורק כך זוכים לאור התורה.

בהצלחה 

הצטרף לדיון

10 תגובות

  1. עדיף לא לסיים שמונה עשר פרקים אם אי אפשר לעמוד בתנאים הנ"ל, תפסת מרובה לא תפסת. מעטים מאוד האנשים שעושים שמונה עשרה פרקים ביום. אינני מכיר היום בכלל.. אולי רבי חיים קנייבסקי?

  2. אם אתה בהלם כנראה לא טעמת טעם לימוד גמרא בעיון, טעם בירור הלכה, אין ספק שאדם שלומד בישיבה או בכולל גמרא בעיון עם ראשונים ואחרונים, לימוד זה חשוב לאין ערוך יותר מלימוד מהיר של משניות, גם אם הוא מבין את המשנה. ממילא אין זמן לאדם השקוע בלימוד עיוני ללימוד כזה, ואין זו הדרך הנכונה לו. לימוד כזה מתאים רק למי שכבר ת"ח עצום ולימוד מהיר כזה מזכיר לו את מה שהוא כבר יודע… או אדם שאינו בשל ללימוד עיוני.

  3. אני תלמיד ישיבה לשעבר , טחנתי הלכות בעל פה למדנו גמרא עם מפרשים ,הייתי תמיד מסובב מידע . אך לימוד תורה ומהגמרא לא נהניתי , אני ריגשי ונהנה ממוזיקה או לימוד היסטוריה .גמרא זה שכלי . בשבילי זה חוב לפני בורא. במצב מסויים נכויתי וראיתי מציות לא רק נעימה בעולם היהודי לא רק תמיכה ולא רק סובלנות ואיבדתי קשות משיכה לקדושה וללימוד (בלשון המעטה) וכעת משקם ובונה מחדש כי לי זה בבת עיני .
    ו18 פרקים המליצו לי מוריי דרך ( בארגון ונשמרתם) כהגנה רוחנית , כי יש לי רגישות יתר בפן הרוחני

  4. מעולה, תלמד מה שליבך נוטה אליו. אבל בהבנה ראויה גם אם תספיק פחות. ואגב יש הרבה מקום גם ללימוד אמונה ומחשבה, הרבה ספרות שמתאימה מאוד לאנשים שמתחברים יותר להומני מלריאלי. בהצלחה

  5. שלום וברכה האם לא כדאי להקדיש זמן מסוים ביום ללימוד חי פרקים ביום גם אם זה ללא עמקות והבנה בנוסף ללימודים הקבועים כגון משנה ליום בהבנה ו18 בגירסא למעלת העניין

  6. בלי להבין כלל אין טעם, אבל אם מבינים אפילו באופן בסיסי זה מצויין. סבי הגרמ"ל קמינצקי זצ"ל סיים בימי חייו אלף פעם ששה סדרי משנה בלימודו בארוחותיו 18 פרקים ליום.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל