שאלה:
ידוע שאסור לקשור בהמה באילן, כן איתא בגמ' (עירובין סג.) וכן פסק המ"ב (שלו סק"ג). ועלתה הצעה ע"י הלומדים לקשור את החבל בצורה רפויה לאילן בצורה שאינה נוגעת בו כלל ואם ירצה הבעל חי לברוח אף שעל ידי זה יגרום שיתפס החבל על העץ, מ"מ יש להתיר שהרי לא נעשה על ידו אלא ע"י הבעל חי, או י"ל שעצם הקשירה מסביב לאילן אף בצורה רפויה ואף אם בזמן זה אינו נוגע כלל באילן, חשיב כמשתמש באילן ואסור, שהרי סוף סוף כוונתו שהאילן יעצור את הבע"ח מלברוח. מה דעת מעכ"ת בעניין?
תשובה:
מעבר לכך שברור שזה נחשב משתמש באילן, זה גם קשר לכל דבר, הוא עושה דבר שכרגע לא יפתח בשום אופן, ומה משנה אם זה צמוד לאילן או שעדיין לא, סוף סוף נעשה קשר גמור שאינו יכול להפתח.
כונת השאלה אם יעשה קשר עניבה חזק ודעתו לפותחו תוך 24 שעות
זה יחשב שימוש באילן.
השאר תגובה