לתרומות לחץ כאן

מכנסי ריצה

שאלה:

אנשים שעל מנת לשמור על אורח חיים בריא מקיימים פעילות ספורטיבית מקצועית כמו ריצה ,שחיה וכדומה , האם מותר ללבוש בגדי ריצה מקצועיים שזה אומר טייץ שעשוי מבד מנדף זיעה קשיח וצמוד מאוד ששומר על השרירים עקב הלחץ לא להיתפס או להתקרר מהר , אותו הדבר לגבי שחיה , בגד שחיה מקצועי למעשה עשוי מבד צפוף וגמיש אך עדין הוא צמוד על הגוף , השאלה , מה מחייב אותנו מבחינה הלכתית ,הרי בעצם הלבישה הרי זהו מכנס כך שזה מותר , האם זה לא צנוע ? מרבית המקרים למרות מה שאנשים חושבים במציאות אין נראות בולטת יותר מלבישת מכנס רגיל ,לא מדבר על מי שבוחר ללכת עם מכנס 2 מידות מעל ואז ברור שאין שום בליטות (ואולי זה מחייב את כולם ) , בכל אופן במציאות המכנס צמוד אך לא בהכרח מבליט, אלא אם כן מישהו בוחר למקד את הסתכלותו דוקא לחפש בליטה אפשרית ואז לא הותרנו מקום לשום בריה כי אותו דבר במכנס רגיל לא צמוד , בנוסף ,האם חובת האדם בכל נושא לטרוח להסיר מונע גם אם מדובר שהצד השני "מקולקל" במידותיו ועל מנת שלא יכשל אני צריך לתקן את עצמי במידה הזו ,ואם התשובה חיובית למה הגמרא מציינת שתלמיד חכם לא יצא מבושם לשוק והפירוש שם שמדובר במקום שחשודים על משכב זכור , כלומר אפילו תלמיד חכם מותר להיות מבושם והוא לא צריך לחשוש במצב רגיל , אלא אם כן נמצא בחברה רעה , מכאן אתה למד שהחובה להתנהג בצניעות היא חלק אינטגרלי מהסביבה בה אתה נמצא (בהנחה שאנחנו בגדר תלמיד חכם שאם לא אפילו הגמרא לא מציינת את זה כהלכה לכלל ) ,חוזר לנושא המכנס הצמוד , מתי מכנס צמוד בעייתי , כשאתה נמצא באוכלוסייה בעייתית , אם אדם נמצא באוכלוסיה רגילה ויש שם מאן דהו מקולקל האם הוא מייצר חשיבות הלכתית ? אשמח לתשובה עיניינת ולא הבאת מקור הלכתי כזה או אחר ובזה לסתום את הדברים, אני מודע לכך שרבנים קדושים וטהורים וחכמים לעיתים חוששים ליצר פתח שיגרום למכשול וזה מובן וברור, ובכל זאת על מנת להחכים הייתי שמח שתהיה התייחסות עיונית לנושא ( הכי קל לכתוב יש דרך תלמידי חכמים לבושם ומנהגם ובקהילות שלנו זה לא נהוג ,ובאמת אני מקבל , ועדין אשמח לתשובה ) .

תשובה:

שלום וברכה

אין איסור לגבר ללבוש מכנס כזה בעת פעילות ספורטיבית ובלבד שהמכנס אינו גורם להצמדות האיבר לירך, שעל זה כתבו הפוסקים שיש חשש חימום שעשוי לגרום לזרע לבטלה.

חודש טוב ומבורך.

מקורות:

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. תודה רבה לכבוד הרב על המענה המהיר , האם אפשר שהרב יבאר לנו את הנושא לגבי מה החיוב שלנו , מה מרחב החיוב בדין צניעות , האם הסביבה קובעת במקרים מסויימים ואז יש עליך חובת גברא ובמידה שהסביבה מתוקנת אין , או שאנחנו לא עושים חילוק , ומשאירים את זה להלכות של אדם בינו לבין עצמו , שסביר להניח שאם אני נמנה עם הקהילה בבני ברק לא ארשה לעצמי לצאת מהבית בטייץ לגופי …,תודה !

  2. ככל שמדובר בגבר הנושא הרבה יותר קל, חובת הצניעות היא לכסות את הגוף באופן סביר ומקובל. יש בענין זה גם הנהגות של הידור שבהם כל אחד לפי מצבו הרוחני וענינו יקפיד בהן, ראה שו"ע סי' ב, יש שם הפלגות שכלל לא נהוגות בזמנינו. לכן העיקר כנטיית הלב. הנושא היותר מרכזי הוא צניעותה של אשה שמטבע הדברים זה ענין אחר.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל