לתרומות לחץ כאן

בנייה בשותפות – המשך

שאלה:

כהמשך לתשובתכם בענין הוצאות בנייה בשותפות , ברצוני להבהיר שכוונת השותפים לגור במבנה לפחות 5 שנים, ולאחר מכן למכור אותו כיחידה אחת לכן, טוען השותף השני לעומת המשקיע הרי אתה נהנה 5 שנים מבלי לשלם דמי שימוש על החדר שבגג ומהתוספת היוקרתית של המטבח , לכן טענתו שעל אף שאינו משתתף כרגע בהוצאות הנוספות , בשעת המכירה דינו לחלוק שווה בשווה

תשובה:

שלום וברכה,

ראובן (השותף שבנה חדר נוסף על הגג) אם הוא משלם את ההוצאה על חשבונו, יהיה זכאי בעת במכירת הבית לקבל תוספת תשלום עבור החדר שהוסיף לבדו לשותפות. ואם מתכננים למכור ושניהם משלמים בשווה את כל ההוצאות, יחלקו בהוצאות בזמן מכירת הבית.

בכל מקרה ראובן לא חייב לשלם לשמעון על התוספת שהוסיף.

שמעון לא יכול לדרוש שאינו רוצה להשתתך בהוצאות, וגם חלוקה שווה בעת מכירת הבית. 

בהצלחה.

נימוקים:

אם הבנייה מתחלקת השווה, אז במכירה מתחלקים בשווה. ואם ראובן בנה לבדו יש לו זכות ברווחים של התוספת לבדו. אין אפשרות לשמעון לדרוש שכר על התוספת של ראובן, אלא יכול לדרוש שאינו רוצה להיות שותף וראובן ישלם לבדו. 

 

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. שמעון מוכן להשתתף בבנין החדר הנוסף שבונה ראובן על הגג, רק שאלתו כיון שחצי מהחדר שולם על ידו א"כ יהיה זכאי לקבל חצי מדמי שימוש עד שיעבור זמן בו יוחלט להעמיד את המבנה למכירה

  2. אם שמעון משתתף בהוצאות של בניית החדר, יוכל לגבות דמי שימוש מהסיבה שהחלוקה של הדיור לא שווה. כיון ששניהם בנו את הכל ביחד, וראובן מקבל חדר נוסף, ולכן יכול שמעון לדרוש חצי משכר שימוש כדי שהחלוקה תהיה שווה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל