לתרומות לחץ כאן

התנתקות מההורים לצורך שלום בית

שאלה:

האם מותר להתנתק מההורים לצורך שלום בית?

ההורים שלי חילונים ומתערבים המון מנסים לכפות את דעותיהם עלינו ומנסים אפילו לשכנע את אשתי מאחורי הגב שלי לעשות כל מיני דברים (כמו למנוע הריון בלי לספר לי) או לנסות לשכנע אותי בדברים שהם לא הצליחו בטענה ש"את אשתו לך בטוח הוא יקשיב..תגידי לו…וכו" . מדברים דברי כפירה ןבזיון על התורה ועל הרבנים שלנו…ונותנים לילדים שלנו דברים שאנחנו לא מרשים למרות שדיברנו איתם זה לא עוזר.

השלום בית שלי נפגע ואשתי במצב שכרגע אם אני לא מתנתק מהורי נתק מוחלט היא מתגרשת ממני…היא מעולם לא רבה עם אמא שלי וניסתה ליצור קשר טוב אבל אמא שלי ניצלה את זה…

ההורים שלי הם כאלה שגם אם הם שותקים זה לתקופה קצרה ואז שוב הם מתחילים. הם ממש לא מכבדים ואפילו מערבים את המשפחה של אשתי כדי ש"יתנו לנו בראש" .

האם מותר לי להתנתק נתק מוחלט מההורים כדי לא לאבד את אשתי??

תשובה:

שלום וברכה

שאלתך מורכבת ואינה ניתנת לייעוץ אינסטנט מהיר של שני משפטים באינטרנט, חובה להתייעץ עם רב חכם שמכיר אתכם מקרוב כדי לדעת כיצד להתנהל. אין ספק שבמקרים כאלו ההמלצה היא לקחת קצת מרחק, אבל המינון המדוייק והאופן בו זה נעשה חייב להיות תוך התייעצות באופן אישי כל מקרה לגופו. הקשר שאתה מתאר הוא אכן הרסני.

לאידך גיסא חשוב לדעת, שאדם חזק לא מושפע בצורה כל כך קיצוני מהתערבות כזו! אתם חייבים לחזק את הקשר ביניכם יחד בצורה כזו שבה אתם שניכם מול הכל, פועלים יחד, מבינים את הבעיה, מטפלים בה יחד, לא שההורים מצליחים למשוך אחד לצד זה ואז השני כועס ולהיפך… משהו ביניכם לא מספיק חזק לפי מה שאני שומע מנימת דבריך. ועל זה אתם צריכים לדבר יחד בנעימות ובאהבה, לחשוב יחד איך מחזקים את הקשר הזוגי, הפתיחות ביניכם והאימון ההדדי, כי זה הכי חשוב, גם בהקשר הזה וגם בכל הקשר אחר.

ברכה והצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל