שאלה:
מה המקור לכך שמי שמזמן הוא חייב לומר ברכת המזון?האם החיוב הוא גם על האחרים וגם הם חייבים לברך ברכת המזון? מדוע אין מציאות שאחד יזמן והשני יברך? אשמח למקור תודה
תשובה:
שאלתך נובעת מחוסר הבנה מה זה זימון… הרעיון של הזימון הוא שאחד מברך עבור כולם, על זה תיקנו ברכת הזימון, ממילא ברור שהצורה היא שהמזמן הוא המברך. בזמנינו נהגו שכל אחד מברך לעצמו ולא המזמן עבור כולם, בגלל שאנשים מוסחים ולא ישמעו יפה כל מילה מהברכה.
מקורות:
שו"ע סי' קצב סעי' א.