לתרומות לחץ כאן

טרמפ בזמן קורונה

שאלה:

אני נוסעת לעבודה ברכבי הפרטי, תמיד בשמחה אני עוצרת לחברות שהפסידו את ההסעה….לאחרונה התתחלתי לחשוש לאחר שמתברר לי שחברות שלקחתי פתאום צריכות להכנס לבידוד כי שהו ליד חולה קורונה מאומת, אז מה לעשות?לראות שיש חברות תקועות (העבודה נמצאת במקום שאוטובוסים לא מגיעים לשם) ולא לעצור, מצד שני אני אומרת אולי החסד שאני עושה יעמוד לי כסנגור, אבל עדיין אני חוששת (ויש לי חברות קבועות שמסתמכות עלי בטראמפ…)
אשמח לתשובה
ובאותו ענין, אני עובדת במקום שיש גם גברים חרדים שעובדים שם(בית ספר לחינוך מיוחד)ולפעמים אני רואה אחד שעומד ומחכה לטראמפ, לא נעים לי לעצור למרות ששנינו יודעים שהוא צריך להגיע לאותו מקום, זה בסדר שאני לא עוצרת או שאני כן צריכה לעצור?
תודה רבה!

תשובה:

שלום וברכה

 

אפשר לקחת שתי חברת בספסל האחורי כאשר הן עטויות מסכה המכסה גם את הפה וגם את האף לאורך כל הנסיעה, ויש לנסוע עם חלון פתוח. אני חושב שזה פחות או יותר הוראות. ובאופן כזה גם אם אכן הם חולות ח"ו הרי שאת לא צריכה להכנס לבידוד וממילא אין מה לחוש. אמנם לא להתבייש ולהקפיד שיהיו הן ואת עם מסכות, ואם יש כאלה שאינן מקפידות או בזות וצוחקות על ההנחיות אין צורך לקחת אותם טרמפ, והיו מקרים כאלו שאנשים צחקו שאינם חולים אבל הדביקו אחרים שלא בידיעתן ואחר כך מדביקים אנשים רח"ל ואין לכך כל כפרה. אך כשאת לוקחת אותם באופן הראוי ונזהרות שלא להוריד את המסכה כל הדבר הרי שקיימת מצוות חסד ואף מצווה נוספת שהם אינן צריכות להטלטל בדרכים בתקופה זו ונמצא שאת גם שומרת על בריאותן של הנשים שלקחת איתך וזו מצווה כפולה ומכופלת.

לגבי הגברים הרי שאין לקחת גבר טרמפ, למרות שאת יודעת לאן הוא צריך אין הדבר ראוי.

 

בהצלחה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל