לתרומות לחץ כאן

חולה קורונה שנכנס לבריכה והדביק אחרים

שאלה:

שלום,
אשה פלונית חולה בנגיף קורונה הגיעה לשחות בבריכה ובגללה נדבקו בנגיף נשים אחרות שטבלו אחריה. האם היא חייבת לא רק בדיני שמים אלא גם בדיני אדם? וכמה היא צריכה לשלם או מה עונשה במקרה הזה?
תודה רבה!

תשובה:

שלום וברכה,

חולה קורונה שידע שהוא חולה ונכנס לשחות בבריכה, ואחריו הגיעו עוד אנשים לשחות בבריכה ונדבקו בנגיף ונחלו לתקופה. לפי הלכה אין החולה חובת תשלומים. אולם ברור שעבר באיסור, מאחר והוא מזיק ומסכן את הציבור.

מקורות:

החולה שנכנס למים והמים של הבריכה הזיקו אחרים, לא נחשב שהזיק בגופו, אלא המים הזיקו בגרמתו. והמים של הבריכה דינם כבור המזיק, כיון שהניזק הגיע לדבר המזיק וניזוק. ואדם שהזיק על ידי בור, אם מת הניזוק אין חובת תשלומים. וכמו שכתוב ונפל שם שור או חמור, ודרשו חז"ל שור – ולא אדם. חמור – ולא כלים. ואם רק נחלה לתקופה, אין חובת תשלומים של שבת וריפוי כאשר הנזק הגיע מבור. ולכן אין עליו חיוב לשלם על הנזק. אולם גם במקרים שאין חיוב לשלם על הנזק, אבל ברור שאסור להזיק אם הציבור, כמבואר בקהלות יעקב ב"ק סימן א. ובפרט כאן שגורם חשש סכנה מוות, שהדבר חמור מאוד.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. כנראה שנפלה כאן טעות שהרי בור חייב על נזקי אדם ורק על מיתתו פטור אבל בניד"ד יש מקום לפטור מצד דאין חייב על ריפוי ושבת דנזקי בור ועוד אולי יש לפטור גם מטעם דהוי שלא תאכל

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל