שאלה:
קראתי ב-רמבם:
צבע הצד הפנימי של הרצועות תפילין צריך להיות זהה לצבע הקציצות.
-זאת ההלכה למעשה בדורנו ?
כי ראיתי
בדורנו אורתודוקסים
עם תפילין, אשר:
1]
התחתית של הבתי תפילין שלהם [במקום המחבר עם העור של הקרקפת/קיבורת]
-נשארת לא בצבע שחור,
אלא בצבע טבעי.
2]
הצד הפנימי של הרצועות –
בצבע טבעי –
ולא בצבע שחור כמו הצד החיצוני. -למרות שכאמור הבתים הם בצבע שחור.
אז האם לא הבנתי תקין את ההלכה לפי הרמבם ?
צבע טבעי – נחשב כחסר צבע לחלוטין -ואינו עומד בסתירה לבתים בצבע שחור ?
או ההלכה היא לא כמו פסיקת הרמבם ?
תשובה:
בשלחן ערוך סי' לג סעיף ג הביא את דברי הרמב"ם שהזכרת וכתב שאין הלכה כדבריו.
ברכה והצלחה.
והאם מתוך כך יש להבין שמי שצבע את רצועותיו מבפנים בעצם גרם לחציצה?
זה לא חציצה כי אין בזה ממשות, כמו כן על פי קבלה הובא בס' קול יעקב לג יגשנהגו כמו הרמב"ם, כמובן מי שלא רגיל בדרכי הקהלה לא ישנה מנהג ישראל אבל זו לא חציצה.
השאר תגובה