לתרומות לחץ כאן

ביטול אולם וקייטרינג בגין הקורונה

שאלה:

אסרו בממשלה אירוע במקום סגור, ובעל האולם מציע שיעשו בחצר של האולם והוא יעשה יפה וכו' ובעל השמחה אומר שאם הוא לא עושה באולם יש לו מקומות פתוחים אחרים האם צריך בעל האולם להחזיר את הכסף, ומה אם שאר הכסף שלא שולם כיון שהוא מציע מקום ?

תשובה:

שלום וברכה,

בעל השמחה שכר את האולם לצורך השמחה. וכאשר אין אפשרות לערוך את השמחה בתוך האולם לא ניתן לכפות על בעל השמחה לערוך את החצר בחצר של האולם, ויכול בעל השמחה לערוך את השמחה בכל מקום אחר שירצה.

לגבי התשלום, בעל השמחה לא צריך לשלם על ביטול האירוע. אולם אם שילם מקדמה מראש, יכול בעל השמחה להחזיק חצי מהרווחים שהיו אמורים להגיע לו מאותו אירוע. (עכשיו פורסם שלפי החוק בעלי האולמות חייבים להחזיר את כל הכסף של אירועים שבוטלו, ויש דיינים שכתבו שכך יש לנהוג גם לפי הלכה).

אם התשלום היה על הקייטרינג ולא על האולם, חייב בעל האלם להחזיר את כל הכסף.

בהצלחה.

מקורות:

בעל השמחה שכר את האולם, ולכן אם אין אפשרות לקיים את השמחה בתוך האולם, העסקה בטילה. ולא ניתן לכפות על בעל השמחה לערוך את השמחה בחצר של האולם, כיון שזה מקום אחר.

יש הבדל בין שכירות אולם להזמנת קייטרינג, שבשכירות אולם יש קניין שכירות על האולם, ואם אירע מכת מדינה [קורונה] ההפסד על בעל האולם. אולם י"א שההפסד על שניהם. ולכן אין חובה לשלם, ואם שילם יכול בעל האולם להחזיק חצי מהרווחים שהיה אמור להרוויח. 

אם התשלום לפי מנות ולא על האולם, יש להחזיר את כל התשלום לבעל השמחה, משום שהזמנת קייטרינג אינה שכירות פועלים ולא שכיורת קרקע, אלא הזמנת שרות, ואם התבטל השירות חייב להחזיר את הכסף.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל