לתרומות לחץ כאן

חיוב השלמת תשלום לנגר שלא ביצע את העבודה לשביעות רצוני.

שאלה:

שלום,
הזמנתי נגר לביצוע ארון אמבטיה אצלי בבית.
הנגר הציג את עצמו כבעל נסיון רב בעבודה הנדרשת. ביקשתי המלצות קיבלתי המלצות ותמונות ממטבחים, אבל הוא הצליח לשכנע אותי שגם בארונות אמבטיה יש לו נסיון רב.
במשך העבודה, היו לי הרבה מאד עגמת נפש, ובמשך הזמן התברר לי שההמלצות שקיבלתי היה מעבודות שעשה יחד עם שותף אחר. השותף סיפר לי לפי תומו, שהנגר מנסה לעבוד כעת כעצמאי, והשותף מנסה לעזור לו. כך שהתברר לי שכל ההמלצות והתמונות ששלח לי, הם לא עבודות שלו כעצמאי אלא כשותף. התברר לי שהוא שלומיאל לא קטן, הוא איבד חלקים של הארון, המפעלים שיצרו עבורו את החלקים הונו אותו (כך לטענתו). בסופו של דבר הצלחתי להוציא ממנו את כל העבודה, תוך שעל חלק מהדברים וויתרתי ועל חלק לא ויתרתי (שגרם לו להפסד – לדבריו). ביצוע העבודה התאחר למס' חודשים למרות שהבטיח שתוך שבועיים יש לי את זה. בעקבות זאת נגרם לי עגמת נפש עצומה במשך הזמן, ולבסוף אף לא השלים מספר תיקונים, וגם הגימור לא היה לשביעות רצוני.
מחיר כל הארון היה בסביבות 14,500 ש"ח, נשארתי חייב 700 ש"ח. תוך שהוא אומר לי, שלא נעים לו לבקש ממני את התשלום, כי מבין את עגמת הנפש שהיה לי. אבל בכל זאת נתן לי מספר למקרה שארצה לשלם.
האם אני חייב לשלם ?
אשמח לקבל את תשובתכם
תודה

תשובה:

שלום וברכה,

אם נשאר טענות של עגמת נפש בלבד חייבים לשלם לנגר את מלוא התשלום. וכן אם הטענה שהגימורים לא לשביעות רצון הלקוח, חייב הלקוח להשלים את התשלום. אבל אם הטענות של הלקוח שהנגר לא השלים את עבודתו, ניתן להפחית מהתשלום.

בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל