שאלה:
שלום כבוד הרב
בבית יוסף סעיף א מביא את דעת רש"י שבוצעים מהיכן שנקרמו פניה של הפת היינו מלמעלה או מסביבות או שוליו אבל לא באמצע-מה הכונה באמצע זה לא למעלה ?
2.בהמשך הב"י מביא את הרב אבודרהם שספק כמאן דאמר שצריך שתכלה ברכה עם הפת והוא כותב שטעות בידו והלא בהמשך מביא את דעת הפוסקים שיותר נכון לכלות את הבציעה יחד עם הברכה כדי שלא יהיה הפסק?
תודה רבה
תשובה:
1. הבית יוסף שם מסביר שדבריו אמורים על אדם שמחזיק פרוסת לחם, שיבצע ממקום הקרימה ולא מהאמצע – ממהרך של הלחם.
2. לא ראיתי שממשיך עם החולקים, להיפך הוא נוקט שאכן הבציעה היא אחר גמר הברכה.
שלום כבוד הרב
אך בשו"ע משמע שפסק כמו האבודרהם שצריך לחתוך קצת ואז לסיים עם הברכה נכון?
לא. בשו"ע כתב שאחרי הברכה מסיימים את הבציעה. הנושא עם האבודרהם זה שעם סיום הברכ מסיימים גם את הבציעה, לא מה שמתחילים קודם.
השאר תגובה