לתרומות לחץ כאן

בציעת הפת

שאלה:

שלום כבוד הרב
בבית יוסף סעיף א מביא את דעת רש"י שבוצעים מהיכן שנקרמו פניה של הפת היינו מלמעלה או מסביבות או שוליו אבל לא באמצע-מה הכונה באמצע זה לא למעלה ?
2.בהמשך הב"י מביא את הרב אבודרהם שספק כמאן דאמר שצריך שתכלה ברכה עם הפת והוא כותב שטעות בידו והלא בהמשך מביא את דעת הפוסקים שיותר נכון לכלות את הבציעה יחד עם הברכה כדי שלא יהיה הפסק?
תודה רבה

תשובה:

1. הבית יוסף שם מסביר שדבריו אמורים על אדם שמחזיק פרוסת לחם, שיבצע ממקום הקרימה ולא מהאמצע – ממהרך של הלחם.

2. לא ראיתי שממשיך עם החולקים, להיפך הוא נוקט שאכן הבציעה היא אחר גמר הברכה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. לא. בשו"ע כתב שאחרי הברכה מסיימים את הבציעה. הנושא עם האבודרהם זה שעם סיום הברכ מסיימים גם את הבציעה, לא מה שמתחילים קודם.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל