לתרומות לחץ כאן

כדורגל בשבת

שאלה:

בס"ד.

שלום הרב.

אני בחור בן 23. אני מאוד אוהב כדורגל.
כבר שלוש שנים שאני לא משחק בשבת. כי הבנתי שמסתבר מאוד לומר שזה נכלל ב"עובדין דחול" ואפילו לא נוגע בכדור כאילו הוא מוקצה. [ אני חושב שניתן להבין שזו דעת הרב עובדיה אף היום – אשמח לדיוק הדברים]
א. האם אכן יש להתייחס לכדור בימינו כמוקצה? או שדעת רוב הפוסקים ככולם שאין איסור לטלטלו? ומה דעת הרב עובדיה?
ב. האם למשל, אדם שמשתדל ללמוד כמה שעות בשבת נניח שלוש ארבע. וניכר שהוא מכבד את השבת. וגם ישחק בביתו/בחצרו? [לא במקום המוני, ולא בעסק גדול] ונניח שהוא משחק לכל היותר חצי שעה שעה. האם יהיה היתר לשחק או שלא מחלקים בעובדין דחול?
[אני מניח בדבריי שלא משחקים על דשא ורצים עליו ואז מסתמא יתלוש]
או שאולי צריך להמשיך במנהגי ולא לשחק כלל? ואולי אף לא לנגוע בכדור? תודה לרב.

תשובה:

שלום וברכה

לדעת מרן הגר"ע יוסף אכן הכדור הוא מוקצה בשבת, וזאת על פי דברי השו"ע בענין זה בסוף סימן שח, אמנם רק חולקים וסוברים שדברי השו"ע אמורים על כדור סמרטוטים שהיה מוקצה ומייחדים אותו למשחק, ויחוד למשחק אינו כלום, ולא על כלי בעל ערך שמיוצר במיוחד לשם כך, אבל דעת הגר"ע יוסף לאסור.

בודאי בעובדין דחול אין הבדל זמן מועט או מרובה…

הגעת ב"ה למעלה גבוהה בקיום השבת, ללמוד זמן רב ולהתנהל בקדושה וברוממות, המשך במנהך זה והושעת את ישראל!

שבת שלום.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל