לתרומות לחץ כאן

ברכה על קינוח לפני ברכת המזון

שאלה:

שלום וברכה כבוד הרב,

לדעת הרב עובדיה יוסף זצ"ל, האם עדיף לאכול קינוח לפני ברכת המזון (כדי לא לגרום לברכה שאינה צריכה) או עדיף אחרי הסעודה (כדי שנוכל לברך בלי פקפוק) ?

כמדומה לי שבשבת אין שאלה, כי אין חשש לברכה שאינה צריכא מאחר שאנחנו צריכים אותה להשלים מאה ברכות. האם זה נכון ?

תודה רבה.

תשובה:

שלום וברכה

 

ככל שמדובר בדבר שמברכים עליו באמצע סעודה ודאי אין לגרום ברכה שאינה צריכה, הגר"ע יוסף דיבר על עוגה שהיא בעצם ספק פת כי בה רק חלק מתנאי פת הבאה בכיסנין, ולגבי זה הורה שיש להמנע מלאכול לפני ברכת המזון כדי שלא להכנס לספק ברכות, אבל אם אוכלים למשל פירות וכדומה, ודאי יש לאכול לפני ברכת המזון כדי שלא לגרום ברכה שאינה צריכה, מכיוון שכשאוכלים אותם בתוך המזון הרי שאין צריך לברך עליהם וכשהוא דוחה את האכילה לאחר ברכת המזון נמצא הוא מברך ברכה שאין היה צריך לה אם היה אוכל את הפרי בתוך הסעודה.

גם בשבת בזמנינו אין כל חשש לכאורה של מאה ברכות, אנחנו היום אוכלים הרבה במשך היום וגם השירותים הוא בבית ולא בשדה כבימי קדם שהיו הולכים פעם פעמיים ביום, ולכן בסופו של דבר יש לנו הרבה ברכות בכל יום. וממילא אין טעם לברך ברכה שאינה צריכה ולדחות את האכילה לאחר ברכת המזון בכדי שתהיה עוד ברכה למאה ברכות.

.

 

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. אני לא מבין, הרי על פרי צריך לברך אם זה בא לקינוח?
    אז איך כתבתם: "אבל אם אוכלים למשל פירות וכדומה, ודאי יש לאכול לפני ברכת המזון כדי שלא לגרום ברכה שאינה צריכה, מכיוון שכשאוכלים אותם בתוך המזון הרי שאין צריך לברך עליהם"

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל