לתרומות לחץ כאן

עובד שדור שכר על השעות שהמתין לקבל עבודה

שאלה:

שלום רב,
אני עובדת מהבית כמספר חודשים, בכל פעם מקבלת במייל חומר מהמעסיקה שלי וכשמסיימת, שולחת אותו ומקבלת חומר חדש וכו'. כל התקשורת שלי מול המעסיקה הוא ברוב המוחלט דרך מיילים.
היום קרה שסיימתי עבודה (בזמן שעות העבודה הרגילות ולא בלילה), שלחתי מייל שצריכה עבודה חדשה. המעסיקה כנראה לא הייתה ליד מחשב ורק כעבור שעה וחצי קיבלתי ממנה מייל בתגובה. אציין שלפני כן, במהלך הבוקר שלחתי אליה הודעה שלא נשאר לי הרבה עבודה בפרוייקט הנוכחי.
שאלתי- האם הזמן שהמתנתי לעבודה נוספת הוא על חשבון המעסיקה או על חשבוני? והאם חובה עליי ליידע אותה בכל הפרטים הנ"ל? (גם במייל היא יכולה לראות באיזה שעה נשלחו ההודעות)
נ.ב. אני מקבלת משכורת חודשית, מחוייבת לעבוד מספר שעות בכל יום וגם מדווחת כמה שעות עבדתי בכל יום.

תודה רבה

תשובה:

שלום וברכה,

אם את חייבת לעבוד בשעות מסוימות (למשל לעבוד במשמרת בוקר), והיית זמינה לעבודה, והם לא סיפקו לך עבודה [וכאמור הודעת להם על כך שכעת אין לך עבודה], ולכן ישבת בטילה, מותר לך לגבות שכר עבור זמן ההמתנה כאילו עבדת. אולם אם באפשרותך לעבוד באיזה זמן שתרצי בשעות היום, אין אפשרות לבקש שכר על השעות שלא עבדת.

בהצלחה.

מקורות:

בשו"ע סימן שלה סעיף א מבואר שאם נשכר ליום שלם, וסיים הפועל את עבודתו בחצי היום, רשאי הפועל לבקש שכר עבור כל היום, גם אם המעביד לא הביא לו עבודה נוספת להמשך היום. ולכן עובד שהושכר להיות זמין בשעות מסוימות, ולעבוד בשעות מסוימות, והעובד היה מוכן לעבוד, והמעביד לא שלח לו עבודה, יכול לדרוש שכר על שעות שהיה זמין ולא קיבל עבודה. אולם אם נשכר לפי שעות, והעובד יכול לעשות את העבודה מתי שירצה, במקרה כזה התשלום רק עבור השעות שעבד בפועל, ולכן למרות שאכן הפועל המתין לעבודה לא רשאי לדרוש שכר.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. המצב הוא שמצד המעסיק לא משנה לו מתי תיעשה העבודה אבל מצד העובדת זה אמנם יותר גמיש אך היא עובדת רק בשעות אלו והם אלו שעות העבודה שלה,(גם לפני הקורונה שעבדה מהמשרד)
    כי לאחר מכן היא צריכה לטפל בילדים וכו'. רק במקרה הצורך משלימה שעות בלילה. האם עדיין זה על חשבון העובדת?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל