לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

לשון הרע על מנהל המפעל

שאלה:

בוקר טוב
במפעל אצלנו הוציאו את העובדים לחל"ת. אעפ"כ חלק מהעובדים הגיעו לעבודה כל יום, בהתנדבות, כדי שהמפעל לא יקרוס.
אחד מהעובדים בקש מהמנהל לקחת מתוצרת המפעל כתגמול על עבודתו (זה הרבה פחות מהשכר שהיה מקבל על עבודתו, והעלות למפעל די קטנה, וגם כמעט תמיד נשארים עודפים שלא נמכרים) והמנהל סירב. מסתבר מאד שהדחיה לא נעשתה בשיקול הדעת, אלא בחופזה (וקשה ללמד על כך זכות). אני רוצה לפנות לועד העובדים ולבקשם שהם ידברו עם המנהל, לתגמל בדרך זו (תוצרת המפעל, או באופן אחר) את העובדים שעבדו בתקופת החל"ת, אבל איני יכול לבקשם לפעול אצל המנהל בלי לספר להם שהיתה בקשה כזו ונדחתה (כדי שידעו איך להתמודד). מצד שני, ברור שהסיפור על הדחיה הוא לשון הרע על המנהל (על חוסר הכרת הטוב) ומאד יפחית בערכו בעיניהם. האם זה נקרא לתועלת ומותר לספר?
תודה מראש

תשובה:

שלום וברכה

 

אני חושב שיש בכך תועלת מפני שהם צריכים לדעת להתכונן לכך שיכול להיות שהמנהל יסרב ולהסביר מדוע הסירוב הזה לא ראוי [כמו שכתבת שהרי הם עבדו גם בתקופה שהם היו בחל"ת וכו'], אבל רק אם באמת הם לא יפעלו בלי הסיפור, אלא שלדעתי זה לא כך! ובדאי שהם צריכים לדעת את הסיפור בכדי לדעת איך לפעול ואיך לדבר אם אותו המנהל [ובכהאי גוונא הרי שאין סיפור הלשון הרע בכדי להגיד את גונותו של המנהל אלא בשביל התועלת לכלכ העובדים שידעו לדרוש נכון את המגיע להם]

ניתן לפנות אליהם ולומר, שכיון שמדובר בבקשה עבור כלל הציבור, ומדובר בכמות גדולה, אין סיכוי שההנהלה תסכים אם זה לא יבוא בצורה מסודרת מהועד, וכלן צריך להתארגן ולפנות בצורה כזו למרות שאן היה סירוב, ולהסביר אכן שהסירוב לא ראוי, ניתן גם לדון לכף זכות ולהסביר שכנראה היה בשל קוצר רוח של המנהל אך כעת כשיפנו בצורה מסורת ורצינית הוא יסכים. אני חושב שזה נכון והם יבינו זאת.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל