לתרומות לחץ כאן

השקפה – ללמוד או לעבוד?

שאלה:

שלום .. לצערי הרב התגרשתי לפני כמה חודשים אני עובד ממש 3 שעות בבוקר ואחר כך מתפנה ללימוד תורה , מה שקורה כרגע שאני משלם מזונות כך שלי עצמי בקושי נשאר אבל בשביל להמשיך ללמוד הייתי מצמצם אבל הבעיה שבמצב הזה אני לא רואה את עצמי מכיר אישה ומתחיל לבנות קשר שיוביל לנשואין כמובן מכיוןן שבשביל זה צריך כסף להשכיר בית ביחד וכו, וזה מונע ממני ומייאש אותי מכייון שאני יודע שאם אצטרך למצוא עוד עבודה זה יפגע לי בלימוד , אני לא מחשיב עצמי כצדיק אבל הלימוד זה חלק בלתי נפרד ממני וממלא ומרפא את השבר שעברתי כך שאני לא רואה את עצמי עוזב את הלימוד כדי לעבוד עוד , חוץ מהשאלה ההלכתית פה מה עדיף כן לנסות להכיר ולצאת להביא עוד כסף יש גם שאלה באמונה והשקפה , אני אשמח לעצה ולדברי חיזוק תודהה

תשובה:

שלום וברכה

קראתי בצער מה שאירע עמך. אני חושב שבשלב זה תמשיך כך, ולאחר שתמצא אשה בעזרת ה' זיווגך האמיתי, תשנה את הרגליך ותוסיף עבודה כפי הצורך כדי לפרנס את ביתך. אין צורך כבר עכשיו לעבוד יותר בשביל מה שאתה לא זקוק לו עכשיו אלא לאחר זמן. מי יודע, אולי תמצא אשה שמכניסה יפה ולא תזדקק, ובכלל, כל יום שלומדים כולו רווח.

וכמובן תמשיך להתפלל כי הרי החכמה והעושר יחד הם מאיתו יתברך וכך כתוב בגמ' בסוף מסכת נידה "מה יעשה אדם ויחכם אמר להן ירבה בישיבה וימעט בסחורה אמרו הרבה עשו כן ולא הועיל להם אלא יבקשו רחמים ממי שהחכמה שלו שנאמר (משלי ב, ו) כי ה' יתן חכמה מפיו דעת ותבונה תני ר' חייא משל למלך בשר ודם שעשה סעודה לעבדיו ומשגר לאוהביו ממה שלפניו מאי קמ"ל דהא בלא הא לא סגיא מה יעשה אדם ויתעשר אמר להן ירבה בסחורה וישא ויתן באמונה אמרו לו הרבה עשו כן ולא הועילו אלא יבקש רחמים ממי שהעושר שלו שנאמר (חגי ב, ח) לי הכסף ולי הזהב מאי קמ"ל דהא בלא הא לא סגי מה יעשה אדם ויהיו לו בנים זכרים אמר להם ישא אשה ההוגנת לו ויקדש עצמו בשעת תשמיש אמרו הרבה עשו כן ולא הועילו אלא יבקש רחמים ממי שהבנים שלו שנאמר (תהלים קכז, ג) הנה נחלת ה' בנים שכר פרי הבטן מאי קא משמע לן דהא בלא הא לא סגי".

יש פיתרון אחד לכל הדברים שאתה צריך!

ברכה והצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל