לתרומות לחץ כאן

מקובל אמיתי או מזוייף?

שאלה:

האם נתנאל הכהן מחולון זה שיש לו תוכנית ברדיו 'אור הקבלה', הוא באמת מקובל? או שגם הוא מהרמאים. היה לי מוזר שיש לו תוכנית רדיו ברדיו חילוני (104.5 רדיו צפון) ובכללי אין לי תחושה טובה כלפיו.

תשובה:

אינני מכיר באופן אישי, אבל יש את כל הסימנים המבקשים להתרחק… יש להתקרב רק לתלמידי חכמים מובהקים בקיאים בש"ס ופוסקים, שלא עוסקים במיסטיקה ולא לוקחים כסף מאנשים על ברכות ועצות.

תלמיד חכם אמיתי הוא אדם שיודע היטב ללמוד גמרא וספרי הראשונים והאחרונים וספרי פוסקים ורק לאחר שמילא את כריסו בש"ס ובפוסקים כלומר בלמוד הנגלה ובפסיקת הלכות אז הוא יכול להתחיל ללמוד קבלה. אדם שמלמד קבלה ללא שהוא יודע את תורת הנגלה איננו ראוי לכך ועדיף ואפשר לומר אפי' אסור לקבל ממנו , מפני שרוב הסיכויים שהוא איננו לומד אותה נכון וממילא אף לדברים שהוא מלמד אין שום ערך והם לא נכונים. אמנם מי שאכן לומד ומלמד גם שיעורים בגמרא ובהלכה הוא מוסמך ללמוד קבלה אך גם זה לא מתאים שיעשה בתוכניות רדיו וכל כדו' ובוודאי שבוודאי שלא בתוכנית רדיו חילונית, ולכן גם לימוד קבלה ודברים המבוססים על קבלה עדיף לחפש יהודי מוכר שיודע היטב ללמוד הלכה ומדקדק כראי במצוות. וכן אותם שלוקחים כסף על ישועות בוודאי שאין להם קשר כלשהו לרבנות אמיתית שהרי "מה אני בחינם אף אתם בחינם".

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל