לתרומות לחץ כאן

בר מצווה בחול המועד סוכות

שאלה:

ילד בר מצווה נולד בי"ח תשרי תאריך יוצא בחול המועד סוכות הקדמנו לו תאריך הנחת תפילין לי"ג תשרי וביום י"ט תשרי יעלה לתורה כיום הבר מצווה השאלה איזה קריאת התורה עושה בי"ג תשרי ובי"ט תשרי ?

תשובה:

שלום וברכה

 

בי"ג בתשרי הוא עדיין קטן שאינו עולה לתורה בשני וחמישי, אלא רק לעליית מפטיר בשבת. בחול המועד סוכות קוראים את העלייה של אותו היום בקרבנות החג, בי"ט תשרי קוראים וביום החמישי.

 

ואמנם חשוב מאוד שהקדמתם את ההנחת תפילין בכדי שיספיק להניח לפני חול המועד שבו אכן לא נוהגים להניח תפילין וכך מבו' בשולחן ערוך סימן לא "בחול המועד גם כן אסור להניח תפילין מהטעם הזה בעצמו שימי חול המועד גם הם אות." אמנם כתב הרמ"א "הגה: ויש אומרים שחול המועד חייב בתפילין (בית יוסף בשם הרא"ש). וכן נוהגין בכל גלילות אלו להניחם במועד ולברך עליהם אלא שאין מברכים עליהם בקול רם בבית הכנסת כמו שאר ימות השנה:" וכבר כתב המ"ב שם "עוד כתבו האחרונים [והובאו בארה"ח ע"ש] דאין נכון שבהכ"נ אחת קצתם יניחו תפילין וקצתם לא יניחו משום לא תתגודדו."

ויש נוהגין להתחיל להניח את התפילין חודש לפני הבר מצווה כשיודע לשמור אותם ואת עצמו כראוי. והעיקר לעודד אותו מאוד על קדושת התפילין שחלילה אין להחמיץ יום אחד בחיים מהנחתן.

 

רוב נחת.

הצטרף לדיון

2 תגובות

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל