לתרומות לחץ כאן

הנקה לתינוק אחרי גיל שנתיים

שאלה:

שלום וברכה. שמעתי דבר שבעיני נשמע מוזר, אבל בכל אופן רציתי לשאול. אשה שמניקה את בנה, ועשתה הפסק בהנקה לכמה ימים. אמרו לה שבמקרה כזה כשבנה יהיה בן שנתיים יהיה אסור לה להמשיך להניק אותו. האם יש ממש בדברים האלה? תודה

תשובה:

שלום וברכה

 

לאחר גיל שנתיים, אם הילד הפסיק לינוק שלושה ימים אסור לחזור ולהניקו. על כך נאמר, שהרי הוא כיונק שקץ, והטעם, כדי שלא יבואו להחליף בחלב בהמה טמאה. אבל אם הפסיקה כשהיה קטן מאוד ואחרי זה המשיכה ואז הוא נעשה בן שנתיים – מותר להמשיך.

 

מקורות:

 

שולחן ערוך יו”ד סי’ פ”א סעיף ז’.

חלב אשה מותר; והוא שפירש כגון שחלבתו לתוך כלי (או לתוך היד) (ב"י). אבל גדול היונק משדי אשה כיונק שרץ (אפילו חולבת לתוך פיו) (ב"י) והיו מכין אותו מכת מרדות (פי' על שמרד בדברי סופרים).

ותינוק יונק עד סוף ד' שנים לבריא וה' לחולה אם לא פירש. אבל אם פירש — שגמלוהו שלשה ימים מעת לעת אחר כ"ד חדש — לא יחזירוהו. והוא שפירש מתוך בוריו, אבל אם לא פירש אלא מתוך חולי שאינו יכול לינק ופירש — יכולים להחזירו. ואם יש סכנה מחזירים אפילו אחר כמה ימים. ובתוך כ"ד חדש אפי' פירש מתוך בוריו חדש או יותר — מותר לחזור ולינק עד סוף כ"ד חדש.    הגה: ועיין באבן העזר סימן י"ג אם חדש העיבור עולה למנין.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל