לתרומות לחץ כאן

לשון הרע על רודף

שאלה:

אדם שיש לו דין רודף האם מותר לדבר עליו לשון הרע?

תשובה:

ככלל בודאי שמותר, הרי הוא רוצח שאין לו דמים, אבל יש לי תחושה שמשהו מסתתר מאחרי שאלתך, תובנות מסוימות לגבי אנשים מסוימים ויתכן מאוד ששגויות, לכן אשמח אם תפרט יותר..

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. אפרט,
    אני מדבר על אדם שלא שומר על הכללים של משרד הבריאות ומגיע לבית הכנסת ללא מסיכה וכדו' שהגר"ח קניבסקי כתב שיש לו דין של רודף ומותר למסור אותו לשלטונות. שאלתי היא האם מותר לספר עליו לשה"ר זאת אומרת לפרסם עליו שהוא מגיע ללא מסיכה וכו'

  2. להגיד שיש דין רודף לאדם שאינו מקפיד על מסכה זאת הגזמה ושערוריה שאין כדוגמתא, יהיה מי שיהיה מי שאמרו את זה – דבריהם לא מבוססים על המציאות הרפואית.
    המסכות אינן באמת עוצרות שום הדבקה ואין שום מדע מאחורי ההחלטה לכפות עלינו לחבוש אותן. הן רק גורמות לנזק משמעותי ואולי בלתי הפיך לכל מי שמקפיד לחבוש אותן עקב ירידה באספקת החמצן למוח, נשימה חוזרת של האוויר אותו אנחנו פולטים בתוספת מצע חיידקים עשיר מהמסכה.
    לעניות דעתי אם אדם הוא חולה ובמצב הזה הולך לבית כנסת סגור ומתרועע עם אנשים (עם או בלי מסכה), אולי היה מקום לדון אם חל כאן דין רודף מחמת הספק ספק ספק ספיקא שאולי גם ידביק מישהו, גם המודבק יחלה משמעותית, גם מצבו יתדרדר וגם חלילה ימות. סיכויים אפסיים.
    אם זה מה שיקרה, סביר להניח שהיה קורה גם מכל וירוס עונתי אחר כמו שפעת.
    מתפלל שבקרוב מאד ניגאל גאולת עולם ונשתחרר מגלות הדעת של מצריים של ימינו שהצליחה לשטוף לרובינו את המוח באמצעות הפחדה ודמגוגיה אינסופית דרך כלי התשקורת.

  3. מסכים שאין דין רודף, לא מסכים לכך שמסכה לא מועילה, ועוד יותר לא מסכים ל"שערוריה" ה"דמגוגית" שמשווה את הקורונה לשפעת רגילה, בושה וחרפה! מאות אנישם מתים במדינת ישראל בכל שבוע מקורונה, צעירים מאושפזים במצב קשה, במקום להתכחש, תתפלל!!!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל