לתרומות לחץ כאן

וועד הבית שהחליט לטפח את הבניין וגובה מחיר יקר מכלל הדיירים

שאלה:

לכ' רבני המערכת שלום וברכה אני גר באיזור ממוצע בעירנו בבנין רגיל וסטנדרטי שנבנה לפני כ- 25 שנה, למזלי הרב בבנין שלי יש הרבה שכנים שיש להם טעם טוב ואוהבים יופי ויוקרה וסטייל ובכללם גם וועד הבית והשכנים כל הזמן רוצים להשקיע בבנין ולפאר אותו וכן על כל דבר קטן שנשבר שבבנינים אחרים לא מתייחסים לזה פה על המקום דורשים את התיקון המושלם ואף מעבר לכך , וכתוצאה מזה הסכום החודשי שהם גובים לוועד בית הוא גבוה משמעותי מבשאר הבנינים, האם אני יכול להתנגד לשלם מחיר כזה (יצוין שהוועד הוא מסודר וישר ומביא על כל דבר קבלות שאכן תואמות את הסכום אותו הוא דורש אך בכ"א לדעתי אי"צ בכל הדברים שעושים), אציין כמה מהדברים לדוגמא, 1) הם רוצים להחליף את התאורה בכניסה ליפה יותר 2) הם רוצים עכשיו סיוד בכל הבנין) 3) נקיון פעמיים בשבוע 4) טיפוח הגינה שבצדי הבנין 5) דלת לכניסה לבנין . בתודה מראש ישראל .

תשובה:

שלום וברכה,

בכל החמשה בקשות שהוזכרו השאלה יכול הרוב לכפות על המיעוט להשתתף בהוצאות. ולכן אם רוב הדיירים הסכימו לטפח את הבניין בדרישות הנ"ל חייבים כל השכנים להשתתף בהוצאות.

בהצלחה.

מקורות:

נבהיר תחילה מתי יחיד יכול לסרב ומתי לא, ומתי הולכים אחר רוב הדיירים. בדברים שמקובל לעשות, למשל תאורה תיקון מעלית וכדו' גם אם רוב הדיירים יסכימו שלא תהיה תאורה בבניין, או שלא מתקנים מעלית, יכול היחדי לכפות על הרוב. כיון שזה צורה של בניין. מאידך, אם הרוב יחליטו שבשכונה שלא יוקרתית מעוניינים לרכוש ספות מעור ללובי – דבר שלא מקובל בבניינים רגילים, הרוב לא יוכל לכפות על המיעוט, כיון שזה דבר חריג לחלוטין.

אסיפה של רוב שיכולה לכפות על המיעוט דווקא בדברים שלא חריגים, וגם לא חיוניים. הרוב יכול להחליט לנקות את הבניין פעמיים בשבוע, או שלא ייכנסו אופניים ועגלות בבניין, לטפח את הגינה ועוד..

בכל הדברים שנמנו בשאלה, ההחלטות אינם חריגות, ורוב הדיירים מעוניינים בבניין מתוחזק ונאה, ולכן הרוב יכול לכפות על המיעוט לשאת בהוצאות, כל עוד הדרישות לא חריגות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל