לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

שמירת עיניים בדרך לים

שאלה:

לכבוד הרב שלום
אנחנו גרים בטבריה ובקיץ הולכים לחוף הנפרד שנמצא מול קבר רבי מאיר.
הבעיה שבדרך אל החוף חייבים לעבור דרך חופים אחרים ונמצא שיוצאות משם בנות בבגדי ים ואף חייבות לעבור את הכביש כדי להגיע לחנייה ולעיתים אנחנו תקועים בפקק בכביש כך שלא ניתן להימנע מלראות זאת.
בעלי אומר שכל החרדים הולכים לשם ואין מה לעשות ואילו אני מרגישה בכך בעיה ופגיעה אישית לעבור עם בעלי במקום כל כך פרוץ.
האם ההלכה מתירה זאת?
בהנחה וניתן ללכת לחוף כינר ששם אין בעיה בדרך כל כך אבל בעלי טוען שזאת חומרה יתירה.
בעלי גם הולך לים ששם אין כביכול אנשים אבל בדרך השביל שעוברים ובחנייה יש נשים והוא טוען שזה לא בעיה שלו שיש שם נשים והוא מוריד את העינים עם משהיא עוברת שם ואני לא יודעת איך לשכנע אותו שיש שם בעיה…. עזרו לי

תשובה:

שלום וברכה

שתי נקודות חשובות:

1. מותר ללכת לחוף הנפרד, את לא יכולה לשלול מבעלך את ההנהגה הבסיסית אצל הטבריינים ללכת לים. נכון שיותר מהודר לנסוע לכינר, אבל זה קצת רחוק ופחות נוח, ומן הסתם אתם הולכים הרבה, בכל הנוגע למה שאינו הלכה ממש [בסך הכל מדובר בכביש 90 הדרך הראשית שחוצה את ישראל, לא מדובר שהוא הולך בחוף מעורב או מקום פרוץ, שישתדל לשמור על עיניו ותחנו בחנייה שמול החוף הנפרד. מאוד חשוב, לא להכנס לחיים הרוחניים שלו בדבר שאינו אסור ממש, תני לו מירווח נשימה להיות בינו לבין קונו, זה לא בריא.

2. כתבת "פגיעה אישית" וזה הדליק אצלי נורה אדומה… כלומר מלבד הנושא הדתי, את מרגישה שאת צריכה לשמור עליו שלא יסתכל באחרות, מתוך חשש שהוא יחשוב על מישהי אחרת. חשיבה כזו, במיוחד אם את משדרת אותה לבעלך, היא הרס מוחלט של החיים בבית. הביני, בעל לא יכול לסבול שוטרת שמפקחת על מעשיו ומחשבותיו כל הזמן. הוא מרגיש חנוק, זה לא יוסיף אהבה ביניכם אלא רק ריחוק. בעל חייב להרגיש שבוטחים בו, מעריכים אותו ואת שיקול דעתו, ומכירים בזה שסומכים עליו בכל. קנאות שחונקת, גורמת לו לרצות לברוח… וכיון שאין שום הצדקה למחשבות האלו שלך, הוא בעל טוב ונאמן, עליך לעבוד על עצמך להסיר מעצמך מחשבות אלו. אם חלילה היתה סיבה נכונה ואמיתית לכך זה משהו אחר, אבל סתם לשמור על העיניים שלו – זו לא ההנהגה הראויה.

בשורות טובות וחיים מאושרים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל