לתרומות לחץ כאן

האבא לא משלם מזונות לילדים ולא לוקח אחריות

שאלה:

מהי דעת תורה כאשר האב אינו משלם את מזונות ילדיו, ואינו מקיים את חובתו המוסרית לכלכלם, ללמדם תורה, ולהשיאם אישה וכל התפקיד החוב הזה הופך לנטל בלעדי של האישה?
האם יש התייחסות מסויימת בגמרא לנושא כאוב זה?

תשובה:

שלום רב,

אין התייחסות לסיטואציה כזו, כשם שאין התייחסות להרבה מקרים פשוטים לגמרי. התחושה היא אכן קשה למה אחד ההורים מבין שאלו הם ילדים וזכות ולחובה והשני לא מבין ולא נוטל כל אחריות. אבל אלו הם החיים. האחד נתקל בחיים טובים שמחים ומפנקים, והאחר בחיים קשים יותר, מורכבים יותר. חז"ל אומרים לפום צערא אגרא. ככל שיש קושי יותר גדול, אם זה פיזי או נפשי לא משנה, השכר הוא בהתאם. ברור שאדם תמיד מעדיף את שלא לחוות את הקשיים כמובן. אבל הקב"ה לא מקשה על האדם אם הוא אינו יכול לעמוד בו.

אני מאחל לך הרבה הצלחה ורוב נחת היום, וברור שגם בעתיד

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. כבוד הרב ככה עונים את המעיקות בטח שיש מה לעשות זו חובת האב הוא חתום על זה בכתובה וכי מה עושים עם סרבני גט אומרים לנשים ככה זה בעולם שתלך לבית דין רבני שיעזור ואם לא יתן מענה תתבע אותו מצד דינא דמלכותא דינא וגם אם לרב יש דחייה לדחות חלק ממה שכתבתי ולהתעלם מהשאר האמת תהיה נעדרת זה דבר שצריך להתמודד ולא גזרה של בחירה חופשית

  2. כל דבריך הם אמת לאמיתה. אבל מדובר שאיש שלא רוצה לשלם. לא לוקח אחריות לשאר הדברים "אין לי" "לא יכול" וכד'. יש לך פתרון פרקטי אתה מוזמן לכתוב לגברת. לומר לה שהוא חייב היא הוא התחייב בכתובה זה לא פתרון, ודאי שהוא חייב. נו מה הלאה..

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל