לתרומות לחץ כאן

שעות חסרות עקב ניתוק מחשבים

שאלה:

שלום וברכה,
המשרדים בהם אני עובדת עברו מקום וניתקו את כל המחשבים כך שלא היה ניתן לעבוד ושלחו אותנו הביתה לשבוע כדי שנעבוד מהבית. שלחו הודעה לכל העובדים בלשון זו: "ככל הנראה לא יהיה מחר שרת, מה שאתם יכולות להתקדם בלי התשתית זה יהיה מצוין לכן… קחו בחשבון שאת השעות של הזמן שלא תעבדו תצטרכו בעז"ה להשלים אח"כ בימים של הכניסה וההתארגנות יחד עם השוטף…."
עבדתי מה שיכולתי מהמחשב שבבית, אך למעשה בשלב מסוים לא היה לי מה לעשות ולא עבדתי את סך השעות שהייתי צריכה לעבוד. אציין שברגע ששלחו לי משימות לעשות הייתי מבצעת אותם. אך לא תמיד היה. שאלתי האם מגיע לי תשלום מלא גם על השעות שבפועל לא עבדתי בימים אלה (שוב, מבחינתי אם היה מה לעשות הייתי עובדת את כל השעות). ואם כן – האם מותר לחתום שעות אלה כאילו עבדתי, בתור שעות עבודה.

תשובה:

שלום וברכה,

הנהלת העבודה תשלים לכם את השעות שבוטלו, ולכן לא ניתן לגבות שכר עבור השעות שלא היה עבודה.

בהצלחה.

מקורות:

עובד שהגיע לעבודה ולא היה עבודה לתת לו, יכול לתבוע את שכרו, כיון שהגיע לעבוד. אולם במקרה הנ"ל העובדת נשארה בבית.

אדם ששכר עובד ליום שלם, ובאמצע היום העבודה הסתיימה צריך לשלם לו עבור יום שלם, או לתת לו עבודה אחרת להשלים את היום. ולא יכול לשלוח אותו באמצע. כמבואר בשו"ע חו"מ סימן שלה סעיף א. ולכן עובד שנשכר לסכום שעות חודשיות, לא יכול באמצע החודש להוריד שעות. ולכן אם לא היה מספיק עבודה חייב לשלם לו. אלא שבמקרה הנ"ל שהעבודה משלימה את השעות שנפלו בזמנים אחרים, לכן לא ניתן לתבוע שכר.

 

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. שלום רב,
    ברצוני לציין כי מה שהמעביד כתב שאצטרך להשלים אח"כ את השעות לא הכוונה שיתנו לי עוד עבודה מעבר לרגיל משום שתמיד יש עבודה (גם באותם ימים, אך לא היתה אפשרות טכנית לבצע אותה) אלא כוונתו היתה שאצטרך להוסיף שעות מדי יום מעבר לשעות הרגילות שעליהם סוכם עם המעביד. ושאלתי, האם באמת ע"מ לקבל את השכר המלא אצטרך לעבוד יותר שעות ביום כדי להשלים את השעות החסרות. אמנם ההסכם הוא סך שעות חודשי אך הוא מתבסס על חלוקה לימים בחודש באופן הגיוני. אודה לתשובה.

  2. במקרה זה שהעבודה עברה מקום, ויש חריגה בשעות העבודה, הרי זה דרישה סבירה, ויכול לדרוש שישלים שעות במשך תקופה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל