לתרומות לחץ כאן

מדוע יש סכנה בקורונה יותר משאר סכנות רחוב?

שאלה:

שלום רב לאוהבי תורתך.
לא זכיתי להבין ולדעת בעניי, מהו גדר "סכנה" ושמירת הנפש ונשמרתם וכו', הרי לעולם אנו מכניסים עצמנו לרמה מסוימת של מכניס עצמו לסכנת נפשות, כמו ניתוחים קוסמטיים, התנדבות בארגוני הצלה, התנדבות בשירותי כבאות. וכן לא אסרנו לאדם לנסוע ברכב או באופנוע, ואפילו עישון הסיגריות וכן אכילת דברים בלתי בריאים (בפרט לאנשים חולים בקבוצת סיכון) לא אסרו רבותינו בפירוש בחרב ובחנית, למרות שבהרבה מהדברים לכאורה הסכנה מצויה בעתיד, ואף מחקרים מוכיחים על כך שזה גורם באופן ברור לנזקים עתידיים ועוד.

וא"כ מדוע בעת הזאת של פתיחת המשק וכו' – ואף לפני כן, מדוע הקורונה היא סכנה כה גדולה, הרי רוב הנדבקים לא מתים מזה, ואף רבים מהם רק מפתחים תסמינים קלים ויש אפילו ללא תסמינים. אז מה אם כן החשש להיזהר כ"כ מבחינת ההלכה, ואם אכן אין זה אלא חשש רחוק אז יש להתיר ללכת ללא מסכות ואין סיבה להיזהר יתר על המידה יותר מתקופת שגרה, ואולי מעט יותר?

אשמח לתשובה מפורטת ומנומקת.

בברכת להגדיל תורה ולהאדירה,

תשובה:

שלום וברכה

יש הבדל אחד גדול מאוד, שכאשר אתה נוסע ברכב מדובר על פעולה עצמית שאתה עושה ביחס אליך והטווח שלה מוגבל, אבל בהנחה שאתה נשא חלילה של קורונה ואתה מסתובב נניח בבית הכנסת שיש בו 200 איש, אפקט ההשפעה שלך יכול בחשבון כללי ללא זהירות של כל אותם עשרות שהדבקת, בהנחה שגם הם יתנהגו כמו "נהיגה ברכב" – קריסה כללית של כל מערכת הבריאות במדינת ישראל… ומי ששמע חדשות בחודשים האחרונים אין צורך להרחיב לו בהסברים למה ומדוע, וגם לא לספר לו על "בעלי הרכבים" באיטליה או בארה"ב… גם לא על רוסיה בה למרות המאבק [המאוחר מידי] יש בכל יום ממוצע של 300,000 נדבקים חדשים, שאם ניקח בחשבון ש5% מהם מתים, זה סכום של אסון בקנה מדינה לאומי.

והדברים פשוטים…

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. אשמח לקבל מקורות לתשובה זו, מה מוגדר סכנה עדכ"כ שמותר לבטל תורה עד כדי סגירת היכלי הכוללים והישיבות וכו' וכו'.
    בפרט שכיום בארה"ק ואף בעידן שהקורונה הייתה בשיא פריחתה, לא היו באחוזים יותר מאחוז אחד בכל מדינת ישראל.
    אז מה הסיבה לחשוש עד כדי רמה כזו.

  2. אני מתפלא על כבודו שנראה שלא היה כאן… הרי הצפי היה לקטסטרופה! משרד הבריאות צפה 20,000 מונשמים עד ליל הסדר! מדובר היה בשעה קשה מאוד לעם ישראל, ב"ה היו ניסים אבל חלק מזה הוא גם הזהירות העצומה שנקטו, שלולי זאת היה מצב נורא והיום. גם אחר כל הזהירות עדיין הציבור החרדי ניזוק הרבה יותר מחלקו היחסי באוכלוסיה. כבודו יש לו עין טובה ושוכח מה הקורונה חוללה בעולם… 5 מליארד איש ישבו בבידוד ביתי בו זמנית, וכי כולם סתם השתגעו לפי דעתך?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל